Avatar billede ate1 Nybegynder
18. august 2001 - 18:43 Der er 29 kommentarer

ftp via proxy ??

Hejsa..
Hvis jeg nu gerne ville have det sådan så når jeg logger på en ftp server viser den ikke min rigtige ip i hans logfil/vindue men vælger en \"fake\" ip ...
så meget som jeg har kunne finde ud af handler den om at jeg selv sætter en proxyserver op..jeg har nu hentet en proxy server(Anonymity 4 Proxy v2.5-trial version ) til at tjekke om dette fungere..men hvordan sætter jeg den op :-O
jeg har siddet og kigget lidt i programmet men for at være \"straigt out\" fatter jeg ikke en meter her...er der ikke en der lige kan give mig en lession her hvis det altså kan lade sige gøre...
på forhånd tak...

ATE1
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
18. august 2001 - 18:45 #1
En proxy køre jo på en port, så den skal du først
sætte op.....gør lige det
Avatar billede ate1 Nybegynder
18. august 2001 - 18:48 #2
jeg er lidt \"dum\" ik men sætte en port op????
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
18. august 2001 - 18:50 #3
Ok har du dsl?  eller almindeligt modem?
Avatar billede ate1 Nybegynder
18. august 2001 - 18:54 #4
adsl
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
18. august 2001 - 18:55 #5
Ok med hvilken router?
Avatar billede ate1 Nybegynder
18. august 2001 - 18:56 #6
cisco677
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
18. august 2001 - 19:00 #7
ok så skriver du bare : i telnet

open (LANip)
Enable
set nat entry add (LANip) (proxy port) (WANip) (proxy port) tcp
write
reboot

Så kommer du lige tilbage herefter (:
Avatar billede turbodrengen Nybegynder
18. august 2001 - 19:01 #8
hov her kunne jeg godt tænke mig at være med!! Men jeg bruger ikke en router... hvordan sætter jeg så en port op??
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
18. august 2001 - 19:01 #9
Det i parentes er sikkert

LANip : 10.0.0.2
og dit WAN ip kan du finde på www.myip.dk
Avatar billede ate1 Nybegynder
18. august 2001 - 19:02 #10
OK..men den proxy port er det lige meget hvilken en jeg bruger til dette??
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
18. august 2001 - 19:02 #11
turbodrengen hvis du har et analog modem er portene sat op
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
18. august 2001 - 19:03 #12
ate1> nej du skal lige finde den (; normalt 1080
Avatar billede ate1 Nybegynder
18. august 2001 - 19:06 #13
finde den???hvordan gør jeg det?
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
18. august 2001 - 19:07 #14
Se i proxy programmet der er sikkert nogen indstillings muligheder hvor du kan sætte den til port 1080
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
18. august 2001 - 19:10 #15
det vil da ikke hjælpe en dyt at sætte en proxy-server op på dit eget net! udadtil har du stadig din egen ip som alle kan se! hvis du skal være bare en anelse anonym, skal du connecte til ftp-serveren via en proxy-server et andet sted på internettet!
Avatar billede ate1 Nybegynder
18. august 2001 - 19:20 #16
der er noget der hedder Browser port og tjek port..de står begge på 80?? skal den ene så stå på 10 og den anden 80 eller den første 1080 eller hvad...jeg er rimelig lost for jeg ved ikke engang om det er her :-O
Avatar billede turbodrengen Nybegynder
18. august 2001 - 19:29 #17
Nejjeg køre med adsl (tdc)!
Avatar billede ate1 Nybegynder
18. august 2001 - 19:35 #18
kimrosengaard> så skal jeg ikke sætte en proxy server op men connecte til ftp\'en via en proxyserver et andet sted???men hvordan det?
og hvordan finder jeg en sådan proxy??jeg troede da at hvis jeg satte en proxy op på min egen pc at man så kunne sætte sin ftp client op til at connecte via proxy\'ens database med \"fake\" ip\'s ...
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
18. august 2001 - 20:01 #19
uanset om du har en proxy eller ej på dit eget net, vil man altid kunne se din eksterne ip uanset hvor du befinder dig på nettet!
istedet kan man installere dette lille program der lader dig surfe anonymt på på nettet (mere eller mindre). om det understøtter ftp, ved jeg så ikke.
http://www.multiproxy.org/multiproxy.htm
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
18. august 2001 - 20:02 #20
denne har måske også din interesse:
http://www.anonymizer.com/
Avatar billede ate1 Nybegynder
18. august 2001 - 20:12 #21
men det her proxy fis er kun til http eller hvad???..der må der være en program der kan lave dette trick???
Avatar billede ate1 Nybegynder
18. august 2001 - 20:14 #22
altså så jeg kan logge med min FTP client via \"dette program\" til en FTP server så den ikke viser min rigtige ip men en fake ip fra \"dette programs\" database........
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
18. august 2001 - 20:15 #23
aner det ikke men jeg tvivler på at du kan skjule dig! på nettet vil du altid sætte elektroniske fingeraftryk.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
18. august 2001 - 20:17 #24
jeg tror ikke på at der findes et sådan program der tillader ftp trafik på den måde! hvis der gør, vil jeg gerne se det ihvertfald :)
Avatar billede ate1 Nybegynder
18. august 2001 - 20:19 #25
det må da kunne lade sig gøre...det skal det kunne...
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
18. august 2001 - 20:20 #26
hvorfor er det så vigtigt at logge på en ftp med fake ip? gå dog på biblioteket så, eller en netcafé :)
Avatar billede ate1 Nybegynder
18. august 2001 - 20:24 #27
hvorfor det er så vigtigt...jeg vil ikke vise min ip når jeg logger på en ftp...
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
18. august 2001 - 20:26 #28
jeg tror ikke på at det kan lade sige gøre.
Avatar billede ate1 Nybegynder
18. august 2001 - 20:28 #29
pokkers :-(
men jeg giver skam ikke op så let
for det skal kunne lade sig gøre
\"one way or the other\"
men \"tak\" anyway ;)