Avatar billede pepo1965 Nybegynder
05. oktober 2014 - 12:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Dødsloop efter dvale

Min PC er begyndt på ikke at kunne starte op efter at have været i dvale. Opstartsproceduren afbrydes før "beepet" fra bundkortet, som er et Gigabyte ga-ep35-ds4. Herefter forsøger den igen og igen med samme resultat.  Heldigvis starter PCén uden problemer når den har været slukket helt ned.

Det er som om PCén forsøger at læse noget ind fra bios, som er fejlbehæftet. Derfor har jeg opdateret bios men det har underlig nok ikke hjulpet.

Findes der en god procedure til at komme uden om dette problem?

Kan det eventuelt være batteriet på bundkortet, som er for gammelt og skal udskiftes? - eller har det intet med sagen at gøre?
Avatar billede PrOz Nybegynder
06. oktober 2014 - 02:33 #1
Tag batteriet på bundkortet helt ud, "lad vær med at holde det i hånden" Vent 5-10 minutter, sæt det i igen og start en default Bios opsætning til, hvad sker der så?

Kan det eventuelt være batteriet på bundkortet, som er for gammelt og skal udskiftes? - eller har det intet med sagen at gøre? <--- ---> Nej det har det ikke ;)
06. oktober 2014 - 06:10 #2
Avatar billede pepo1965 Nybegynder
11. oktober 2014 - 12:49 #3
Tak for løsningsforslaget, som er forsøgt, men det hjalp desværre ikke.