Avatar billede rookie44 Juniormester
28. september 2014 - 13:59 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Vise data i liste efter data i komboboks

Jeg har en vareformular, ved åbning er den tom.
Man vælger fra en liste (Vareoversigt), hvilken vare der skal vises. Nu vil jeg gerne lave en komboboks (varestatus) på formularen, hvor jeg vil angive hvilke varer listen skal indeholde.
I komboboksen kan vælges 0=udgået, 1=aktiv og 2=reservedel, efter opdatering af komboboks skal listen så vise, hvilke varer der opfylder kriterierne.
Avatar billede terry Ekspert
28. september 2014 - 14:56 #1
Theres a number of example on how to filter a form using a combo box on YouTube

https://www.youtube.com/watch?v=wKtdiO_BfoI
https://www.youtube.com/watch?v=Sr-AWPGJbgo
Avatar billede rookie44 Juniormester
28. september 2014 - 15:16 #2
Det var ikke lige det jeg søgte.
Jeg har en komboboks og en liste (vareoversigt), hvor jeg vælger varen, som skal vises, men jeg vil gerne have det der vises i komboboksen begrænset til valget i komboboksen (varestatus).

Således at man kun kan vælge at udgået, aktive eller reservedele.
Komboboks Varestatus sættes ved åbning af form til 1=Aktive, men vælger man en anden status, f.eks 2=reservedele, så er det kun dem der kan ses i listen vareoversigt.
Avatar billede rosco Novice
28. september 2014 - 17:00 #3
Lad forespørgslen for status også indeholde vareliste. Baser cmbvareliste på denne
Avatar billede terry Ekspert
28. september 2014 - 17:18 #4
men jeg vil gerne have det der vises i komboboksen begrænset til valget i komboboksen

???
Avatar billede rookie44 Juniormester
28. september 2014 - 17:25 #5
Listen vareoversigt bygger på en forespørgsel, hvor jeg i kriterier for Aktivkode har skrevet [Forms].[Me]![Varefilter].

Når jeg åbner formularen, eller ændre komboboksen varefilter for jeg et popup vindue: Indtast parameterværdi Formularer.Me!Varefilter.
Når jeg så indtaster koden vises data i Vareoversigten korrekt.

Ved åbning af formularen sætter jeg Varefilter = 1.
Avatar billede rookie44 Juniormester
28. september 2014 - 17:28 #6
Jeg vil gerne have, at kriteriet fra komboboksen Varefilter indgår i /kan læses af forespørgslen/rækkekilden i listen Vareoversigt.
Avatar billede rookie44 Juniormester
28. september 2014 - 17:37 #7
Så fandt jeg fejlen
I stedet for [Forms].[Me]![Varefilter]
Virker dette: [Forms]![Varedata]![Varefilter]
Avatar billede terry Ekspert
28. september 2014 - 17:38 #8
You've lost me.

Forms].[Me]![Varefilter]

You need to replace ME with the name of the form.

Is Varefilter the name of the combo?

If so then aren't you trying to do what my first answer was, IE filter the form based on what you  choose in the combo?
Avatar billede rookie44 Juniormester
28. september 2014 - 17:46 #9
terry
jeg ville ikke lave fiter på selve formen, men på listen Vareoversigt, hvorfra man vælger hvilke varedata der skal vises på formen.
Form Varedata er tom ved åbning.
Avatar billede terry Ekspert
28. september 2014 - 17:51 #10
Whats Varefilter?
Avatar billede rookie44 Juniormester
28. september 2014 - 17:58 #11
terry
sorry.
Varestatus er omdøbt til Varefilter.
Avatar billede rookie44 Juniormester
28. september 2014 - 18:00 #12
Jeg håber ikke jeg har gjort noget forkert ved at give points selv.
Avatar billede terry Ekspert
28. september 2014 - 18:07 #13
No problem, if you cant use our answers then of course you don't have to give us the points.

Good you got it working :-)