Avatar billede stone Forsker
17. januar 2000 - 15:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

søge på indhold

findes der et program, som kan søge efter et bestemt indhold i filer.
det vil være uoverskueligt at åbne alle filer i windows og søge.
ps:det er til ren lovlig brug, jeg er ikke ude efter password eller lign.
Avatar billede privaten Nybegynder
17. januar 2000 - 15:31 #1
Hvis det er tekst du skal søge efter, kan du bare bruge din "stifinder/explorer" til at søge med...

Hvis ikke kan du bruge en af de mere avancerede editorer, fx. UltraEdit
Avatar billede killer Nybegynder
17. januar 2000 - 16:44 #2
Der findes en utility i NT4, der hedder findstring eller fstring, ved ikke om den findes i Win9x.

Check det ud :o)
Avatar billede stone Forsker
17. januar 2000 - 17:25 #3
hvordan søger man i 1000 filer efter et bestemt indhold.
du er da nød til at åbne hver enkel fil.
jeg har ikke NT. men win98.
Avatar billede killer Nybegynder
17. januar 2000 - 17:28 #4
Du kan anvende wildcards (f.x. *) sammen med findstring. Prøv at checke om programmet findes på Win9x
Avatar billede privaten Nybegynder
17. januar 2000 - 20:01 #5

Du kan netop via din stifinder/explorer (under tools-menuen) anvende find kommandoen. I den kan du bare søge på *.* og udfylde tekstfeltet med den søgestreng du gerne vil have fundet i filerne...
Avatar billede sjensen Nybegynder
17. januar 2000 - 23:19 #6
Gå op på  http://www.ghisler.com og download Windows Commander der er en næsten perfekt Norton Commander til Windows.

Hvordan nogen kan leve uden kan jeg ikke fatte, men det sker jo rent faktisk.

I WC kan du, som i gamle dage i NC, søge efter indhold og meget andet i alle filer på din harddisk, i et enkelt træ eller et enkelt dir. Let og elegant. Og hurtigt tilmed. WC giver dig en liste hvorfra du kan vælge at se de filer der blev fundet, på det sted i filen hvor det du ledte efter stod.

Programmet er shareware og virker 100% bortset fra et irriterende NagScreen ved start af programmet. For 30-40 "Swiss Francs" kan du få en licens.

Tag og prøv det. Hvis du ikke kender det vil jeg næsten vædde på at du bagefter vil undre dig over at du har kunnet undvære det.

sjensen
Avatar billede sjensen Nybegynder
17. januar 2000 - 23:20 #7
Jeg glemte lige at sige at downloaden kun fylder 1.2mb så det er hurtigt hentet.
Avatar billede stone Forsker
18. januar 2000 - 20:09 #8
det var lige programmet som jeg var ude efter.
derfor tildeles du alle point.
du har ret verden er ikke den samme efter at programmet er installeret.

stone