Avatar billede food4u.dk Nybegynder
18. august 2001 - 15:22 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Topplacering via METATAG (flere point eller $$$ for et godt \"produkt\")

Hejsa

Er der nogle der kan lave et rigtig godt METATAG til www.food4u.dk, så det kan få en ordentlig placering?

MVH
Christoffer
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
18. august 2001 - 15:40 #1
Der kom et komma med i dit link!
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
18. august 2001 - 15:54 #2
ih tak for kommentaren :o)
Avatar billede tsocm Nybegynder
18. august 2001 - 16:22 #3
http://www.food4u.dk - Så skal jeg da gerne skrive det når i nu er for sløve :-)
Avatar billede therkildsen Nybegynder
19. august 2001 - 12:48 #4
Hvad havde du tænkt dig at der skulle laves? Skal vi sidde og ændre dine metatags på samtlige sider for 30 points eller hvor meget havde du i givet fald tænkt dig at give for en optimering? Eller skal vi blot give dig nogle råd til hvordan du kan få bedre indexeringer?

En af de ting der betyder mest ved indexeringen er bl.a overskriften. \"FOOD4U.dk - Din kogebog på nettet\" indeholder ikke noget som folk vil søge på. Der er ingen der søger på FOOD4U.dk, \'din\' og \'på\' er fyldord og \'nettet\' har intet med madlavning som sådan at gøre. \'kogebog\' er det eneste der har med madlavning at gøre, men jeg tror ikke at det er det ord som folk vil søge på.

En anden ting som får en stadigt større betydning for indexeringen er linkpopulariteten. Jo flere målrettede sider der henviser til food4u.dk des bedre rangering på søgemaskinen. Du kan læse mere om optimal udnyttelse af links her:
http://www.builder.dk/artikler/article.asp?AID=142

/Therkildsen
Avatar billede theartist Nybegynder
19. august 2001 - 15:20 #5
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. august 2001 - 09:21 #6
META tags er ikke nok til at give dig en god placering, især da nogle søgemaskiner ser helt bort fra META tags. Følgende forhold har indflydelse med forskellig vægtning i de forskellige søgemaskiner.

- forholdet mellem placering af søgeord i metatags, title taggen, i den første H1 tag, i brødteksten, ALT taggen, i hyperref. m.m.
- antal links, der peger på din side
- placering i andre søgemaskiner, dermed bliver rækkefølgen du tilmelder vigtig
og mange andre ting, der hele tiden ændre sig.
Læs her for mere viden.
http://www.bufferzone.dk/Vidensbank/Vidensbank.htm

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk