Avatar billede zaschou Nybegynder
18. august 2001 - 15:09 Der er 9 kommentarer

Overført skærmen til tv.Mangler farve

Jeg har gennem lang tid prøvede at få skærmbilledet over på tv´et og det er nu lykkedes men nu mangler farven!!Hvad skal jeg gøre for at få farve på tv´et???
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
18. august 2001 - 15:14 #1
dit tv skal understøtte SVHS for at få farver på!
Avatar billede nephilim Nybegynder
18. august 2001 - 15:17 #2
præcis, prøv at sæte den til vhs
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
18. august 2001 - 15:19 #3
nephilim: er det ikke lidt åndsvagt at lave et svar når du blot er enig med mig?
Avatar billede nephilim Nybegynder
18. august 2001 - 15:22 #4
du havde ingen løsning i dit svar
Avatar billede ! Nybegynder
18. august 2001 - 15:23 #5
Du kan også gå ind i
Egenskaber -> Indstillinger -> Avanceret -> Skærm ændre den og så får du 2 nye mapper den ene hedder tv. Jeg skal ikke have point for dette svar fordi det er ikke et direkte svar på dit spm. men prøv det. det virkede for mig !!!

-Ðalle
Avatar billede nephilim Nybegynder
18. august 2001 - 15:23 #6
desuden kan det ogsaa hjælpe på kvaliteten af billedet hvis du fjerner antennestikket.
Avatar billede makse Nybegynder
18. august 2001 - 15:35 #7
Avatar billede gosvig Nybegynder
18. august 2001 - 15:40 #8
prøv at sætte dit skærm kort op til at køre PAL-B

du kan også få en lille ledning (15cm)der laver dit signal om fra SVHS til pal, den tager bare ikke lyden med, så den skal du ha ved siden af og så alle 3 ind i et scart stik
(ledningen følger normalt med dit grafik kort / tv out )
Avatar billede maniacdog Nybegynder
20. september 2001 - 08:20 #9
Grunden til at der ikke er farve på er enten:

Fordi du har sat dit grafikkort op til og køre NTSC. (En amerikans standard)

Måske fordi dit grafikkort ikke understøtter PAL.

Tjek i din manual til dit grafikkort.