Avatar billede KasperT Novice
13. september 2014 - 20:15 Der er 3 kommentarer

Hjælp til valg af 3D Blu-Ray/DVD-afspiller.

Hey.

Jeg synes ikke min Playstation afspiller film i særlig god kvalitet længere, så jeg tænker det er på tide med en opgradering :-) Jeg har bare ingen forstand på Blu-Ray afspillere. Jeg har et 65" Samsung 3D Smart TV 8-serie, men om det har noget med mit valg af afspillere at gøre, ved jeg ikke. Som udgangspunkt ser jeg langt flere DVD film end BD, men jeg skal stadig have mulighed for at smække en 3D Blu-Ray film på i ny og næ :-) Hvad skal jeg være OBS på? Og vil det være en fordel at kigge efter en Samsung afspiller?

Mange tak for din tid :-)
Avatar billede RogerWilco Seniormester
13. september 2014 - 20:37 #1
En ting jeg blev meget skuffet over, da jeg for nogle år siden købe BluRay-afspiller, var hastighederne i de indbyggede menuer, samt responstiden på fjernbetjeningen.
Trykker man f.eks. tre gange på FastForward, opfatter min afspiller kun det første tryk, og bruger så lang tid på at finde ud af, hvad den skal gøre, at den ikke opfanger de næste to tryk.
Dette gælder både ved DVD og BD, og er altså afspillerens indbyggede system og ikke de menuer der er på skiverne.

Menusystemet på DVD-skiver er ikke så avanceret, så de indlæses som regel hurtigt, mens menusystemet på BD er mere avanceret, og derfor længere tid om at blive indlæst, og det kræver kraftigere CPU i afspilleren (hvor producenten må afveje hastighed i forhold til strømforbrug).

Da der nok ikke er den store forskel i billede og lyd på de fleste afspillere (det er jo digitalt), skal du nok se nærmere på betjening og tilslutningsmuligheder. Skal der f.eks. både HDMI til snurrerundtlyd-forstærker og tv, kræves der jo to HDMI-udgange.
Avatar billede sebastian123 Nybegynder
13. september 2014 - 20:48 #2
http://www.eksperten.dk/spm/997714

Vil i ikke lige se på det ?
Avatar billede KasperT Novice
13. september 2014 - 22:31 #3
Der er heldigvis sket meget på få år inden for elektronik, så det er ikke de problemer jeg tænker jeg kan få. Mere det med billedkvaliteten og sådan :-) Jeg skal kun bruge 1 HDMI, da mit lydhalløj er sat til TV'et :-)

Det der lidt forvirre mig, det er prisforskellen på de mange afspillere. De ligger typisk fra 600,- til 3000,- hvilket der jo må være en god grund til?