Avatar billede mshh Nybegynder
18. august 2001 - 14:40 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Indsætte Excel diagram i Word tabel?

Jeg har en seminaropgave, der er opsat i en tabel i Word 97. Nu vil jeg gerne indsætte et diagram fra Excel. Er det ikke - på en eller anden måde - muligt at gøre det - jeg har forsøgt mig men diagrammet kommer blot uden for tabllen?
18. august 2001 - 15:53 #1
Du har jo nok lavet dit diagram :-)

En måde er at markere det i Excel og bruge Kopier og Indsæt i Word :-)

En anden måde er i Word - Indsæt~Objekt - Vælg Microsoft Excel Diagram på listen og følg proceduren.

//Flemming
Avatar billede mshh Nybegynder
18. august 2001 - 15:57 #2
Kopier indsæt >> Diagrammet kommer uden for tabellen.

Indsæt Objekt >> Det kan jeg ikke få til at fungere med et diagram der allerede er lavet?
18. august 2001 - 16:05 #3
Kopier / Indsæt >> Kommer ind i tabellen, hvis du står der...! Virker helt fint hos mig.
18. august 2001 - 16:07 #4
hvis du står i der...! = hvis du \"står\" i DEN...!
Avatar billede mshh Nybegynder
18. august 2001 - 16:12 #5
Bruger du mon ikke Word 97 og Excel 97 - for nu har jeg lige prøvet igen?!

[CTRL + C] på diagrammet i Excel - og dernæst over og stå i tabllen i Word. [CTRL + V] og vupti så står diagrammet i Word - men ikke INDE i tabllen. Det står og flagrer udenfor - nærmere bestemt i mellem den pågældende række og den foregående...?
18. august 2001 - 16:22 #6
Nej - Word2000 !
Avatar billede mshh Nybegynder
18. august 2001 - 16:24 #7
Hmmm...Bill Gates er nok blevet lidt nemmere at arbejde sammen med i mellemtiden ;-)
Avatar billede johs_j Novice
18. august 2001 - 20:37 #8
Man kan IKKE indsætte et diagram i en tabel i Word97
Avatar billede mshh Nybegynder
18. august 2001 - 20:47 #9
ÆV! - men tak for jeres indsats! ;-)
Avatar billede hanne_hoffmann Nybegynder
22. august 2001 - 13:06 #10
Fortvivl nu ikke! Du skal nok få en nydelig præsenteret opgave ud af det.

Sørg for at tabellen/cellen er større end et par linier - så går det nemmere. Du kan altid rette til.

Få derefter vist værktøjslinien \"Tegning\".
Opret en tekstbox (træk-og-slip).
Tilpas tekstboxen til den størrelse du ønsker du ønsker dit diagram i + lidt luft.
Kopier og indsæt dit diagram.

Vælg ramme eller ej for tekstboxen.

Bingo! Sådan gøres det.

Held og lykke.