Avatar billede buffas Nybegynder
18. august 2001 - 14:31 Der er 10 kommentarer

skjulte rækker i lotus smart suite?

Jeg har på en eller anden måde gjort sådan at jeg ikke kan se række 1 - 5 , jeg ved ikke hvordan det er gået til? jeg har ikke slette række 1-5 for mit \"ark\" starter ved række 6?? håber i kan hjælpe!
Avatar billede khvid Nybegynder
18. august 2001 - 15:18 #1
Anbring cursor på linien mellem A og 6-tallet der angiver øverste linie, så får du en gråtonet markør. Træk med venstre museknap ned til der i boksen vises 14 punkter (standardhøjde på række). Derved afsløres række 5. fortsæt sådan, til du har de manglende 5 rækker synlige. (metoden kan findes under hjælp, Skjule rækker.

khvid
Avatar billede buffas Nybegynder
18. august 2001 - 16:30 #2
hmmm det virker ikke? kan det være noget andet?
Avatar billede khvid Nybegynder
18. august 2001 - 17:15 #3
Får du den nedtonede markør?

Hvis du sætter markøren på grænsen mellem f. eks. linie 7 og linie 8, får du en smal bjælke med grønne op- og nedpile. Det er den samme markør, som er nedtonet mellem A og den øverste række, altså helt ude til venstre. Men jeg har ikke noget bedre bud.

khvid
Avatar billede spine Nybegynder
21. august 2001 - 14:49 #4
marker de rækker der ligger lige ved siden af de skjulte rækker, og højreklik, her får du muligheden \"vis rækker\"
det skulle løse det.
Avatar billede spine Nybegynder
21. august 2001 - 14:51 #5
jeg testede lige, hvis de rækker der er skjult ligger helt til venstre i arket, skal du blot markere ved at trykke på a\'et eller hvad arket hedder, helt oppe i venstre hjørne, og så derfra vælge \"vis kolonner\" ved højreklik
Avatar billede khvid Nybegynder
21. august 2001 - 19:18 #6
>>spine
hvordan markerer man *rækker* der ligger ved siden af skjulte rækker? - jeg kan godt forstå, at man kan gøre det med kolonner, men rækker?

khvid
Avatar billede spine Nybegynder
22. august 2001 - 08:42 #7
hej igen
det er underordnet om vi snakker rækker eller kolonner det gøres på samme måde....
hvis eks. række 5-9 er gemt, så skal du markere række 4 og 10 og så højreklikke og vælge vis rækker/ eller vis kolonner, HVIS det er de første 1-? rækker 7 kolonner der er gemt, så markere du blot hele arket, og vælger vis rækker/ vis kolonner og så vil alle skjulte rækker og kolonner i hele regnearket dukke frem. ;-)
Avatar billede khvid Nybegynder
22. august 2001 - 22:09 #8
>>spine

du har selvfølgelig ret, i hvert fald, hvis rækkerne er skjult ved en bevidst manøvre med markering og derefter \"Skjul rækker\", men det, der var buffas\' problem var jo, at han var \"kommet til\" at skjule dem uden at vide hvordan, og hvis man simulerer det ved f. eks. at skubbe dem op en for en, virker din annuleringsmetode ikke ;-)

khvid
Avatar billede spine Nybegynder
23. august 2001 - 08:01 #9
aahh..det havde jeg ikke opfattelsen af var tilfældet...nuvel...
hvis man har \"trukket\" rækker eller kolonner sammmen manuelt, så kan man frembringe dem igen, ved at lade musen stå præcist mellem de to andre rækker og musen bliver grålig, som kvid også skriver længere oppe.
eks man har skubbet række 4 sammen så kun 5 og 6 er synlig stil så musen mellem de to rækker helt ude i kanten, og musen vil blive grå...altså på skærmen ;-)
god vind
Avatar billede b_hansen Novice
02. maj 2002 - 09:24 #10
nu ved jeg ikke, om dette problem er løst. Men det kunne osse være, at du er kommet til at "fryse" dit vindue, således at du kun kan se fra linie 6. Hvis det er tilfældet, vil du kunne se det i en menuerne, jeg kan dog ikke huske hvilken....
Jeg mener, det er i "Vis" eller "Rediger" og du skal se efter noget i stil med "Split vinduer" eller "Frys vinduer"