Avatar billede Tumaxi Nybegynder
04. september 2014 - 19:37 Der er 54 kommentarer og
1 løsning

Bærbar (USB Problemer!)

Billeder:
http://puu.sh/blqM7/1f8efe8c8d.png
http://puu.sh/blren/0bafb3e2db.png
http://puu.sh/blrgg/41db8c3fd0.png

Hej, jeg har en ASUS ROG G750JH som i dag gav USB problemer.
Jeg har en mus tilsluttet som det eneste USB. Men i dag da jeg startede computeren op virkede den ikke. Jeg gik ind i enhedhåndteringen og så at der var "fejl" udfra USB enhederne.
I kan se på billederne at det ser lidt forkert ud.

Jeg har prøvet at opdatere driver uden at den kunne finde nogle nye drivere - jeg har prøvet at fjerne dem og genstarte pc'en or at muligvis selv kunne løse det, men uden held. Jeg har prøvet systemgendannelse til en uge siden, uden held.

Jeg kunne virkelig godt bruge noget rådgivning her.

På forhånd tak
Avatar billede 220661 Ekspert
05. september 2014 - 16:56 #1
Har du prøvet Slimdrivers?

  http://www.driverupdate.net/  (den gule til venstre som er gratis) + fin guide fra Poko1:  http://gratisupload.dk/vis/676841/
Avatar billede Tumaxi Nybegynder
05. september 2014 - 17:42 #2
Havde ikke noget held med Slimdrivers,
men har følgende fejl udfra de 3 usb i enhedshåndtering:
http://puu.sh/bmDKt/beb09296cb.png
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2014 - 02:00 #3
Når du skriver du har prøvet at fjerne dem, er det så enhederne eller driverne du taler om?
Umiddelbart ser det jo ud til at der er to hold drivere der prøver at køre enhederne.Prøv at både fjerne driverne og enheden og så genstart Windows. Herefter hvis de ikke registreres, så prøv at lade Slimdrivers finde driver til enhederne.
Avatar billede Tumaxi Nybegynder
06. september 2014 - 11:20 #4
At jeg har prøvet at fjerne enhederne.
Her er det nuværende billede af min enheder. Det virker som om de 3 nederste virker korrekt nu, men de 3 "ukendte" giver konflikt.

http://puu.sh/bnFTy/b7a47bada0.png
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2014 - 15:31 #5
Og her kan Slimdrivers så ikke finde nogle drivere?
Er der andre drivere som Slimdrivers foreslår du installerer?
Tænker på en opdatering af chipsæt driveren?
Avatar billede Tumaxi Nybegynder
06. september 2014 - 15:47 #6
Slimdrivers fandt 13 opdateringer til blandede ting, som jeg alle har installeret uden den store forandring på mit nuværende problem.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2014 - 18:01 #7
Avatar billede Tumaxi Nybegynder
06. september 2014 - 18:22 #8
Altså driverne? :)
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2014 - 18:58 #9
Ja :-)
Avatar billede Tumaxi Nybegynder
06. september 2014 - 19:04 #10
Ja, ingen held. Det værste er jeg ikke engang kan få lov til at reset min pc til fabriksindstillinger?
den kan ikke finde recovery partitionen, beskeden er "PC'en kan ikke nulstilles. Der mangler en krævet drevpartition"
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2014 - 19:10 #11
Samme problem som her http://www.eksperten.dk/spm/997521#reply_8149496
Kører den Windows 8,1 nu, og oprindeligt var en 8,0?
Kender du en som der har en 8,0 dvd, kunne du måske prøve at bruge denne. På de nyere computere med efi bios, ligger den oprindelige nøgle i bios
Avatar billede Tumaxi Nybegynder
06. september 2014 - 19:21 #12
Jeps, den var født med 8.0 hehe.
Jeg kender desværre ikke nogen med en 8.0 dvd, bør jeg købe en ny?
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2014 - 19:31 #13
Har du oprettet recovery diske?
Normalt bliver man gjort opmærksom på at få gjort dette.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2014 - 19:41 #14
Jeg har i øvrigt en cd med Windows 8 på både i 32 og 64 bit, men da det er en opgraderings version, tror jeg ikke den kan bruges
Avatar billede Tumaxi Nybegynder
06. september 2014 - 19:44 #15
Nope, jeg har ingen recovery diske desværre.
Hmm, har lige opdaget mit webcam heller ikke virker længere. (fuldstændig grøn skærm' og lyser ikke (som når den tidligere var i brug)

Jeg gad virkelig godt vide hvad der har trigget alle de her problemer...
Sjovt at noget kan gå fra at virke perfekt, til at gå helt i udu.

Jeg må nok hellere få købt en ny win8 version :( Det er trods alt en bærbar til 16.000 kr (dengang) så den skal helst virke ordenligt.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2014 - 20:05 #16
Ja det skal den selvfølgelig.

Ved ikke om dette her kunne være en løsning? http://windows.microsoft.com/en-US/windows-8/upgrade-product-key-only
I den anden tråd jeg henviste til var der en video der viste hvordan man kunne få nøglen ud af bios.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2014 - 20:06 #17
Ups. Nej det kan du sikkert ikke da det er opgradering der vises her
Avatar billede Tumaxi Nybegynder
06. september 2014 - 20:12 #18
Ah øv. Ellers tak for dine forslag indtil videre.
Synes det er flot at du gider at bruge tid på at hjælpe mig i den rigtige retning :)
Avatar billede Tumaxi Nybegynder
06. september 2014 - 20:13 #19
Men hvis jeg kan skaffe en windows 8 cd og kan få nøglen ud af bios, så burde jeg kunne reset hele lortet og starte forfra ikke?
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2014 - 20:15 #20
Ja det er de erfaringer der gøres i de andre versioner af Windows. Har ikke selv prøvet disse trick, da jeg altid har haft installationsmedier til rådighed.
Avatar billede Tumaxi Nybegynder
06. september 2014 - 20:17 #21
Oh well, nu er jeg ikke den største IT nørd når det gælder bios og sådan nogle ting her, så overvejer lidt at købe en bluetooth mus, og så bare lade vær med at bruge mine usb'er.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2014 - 20:24 #22
Ja det er også en løsning for dig lige her og nu.

#19 Som jeg forstod den anden bruger, så fandt installation selv nøglen i bios under installation, da Windows stod som aktiveret da installation var færdig :-)
Avatar billede Tumaxi Nybegynder
06. september 2014 - 20:26 #23
Interesting. Så hvis jeg skaffer en windows 8 cd og smider den i disk drevet så bør det være lige til eller? (Har aldrig prøvet det før)
Avatar billede 220661 Ekspert
07. september 2014 - 09:28 #24
Prøver lige at få denne bruger med i tråden her så han kan dele af de erfaringer han gjorde
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2014 - 10:22 #25
USB cotroller serial bus kører ikke, så det er klart, at musen ikke virker. Prøv at gå i bios og aktiver "Default" og genstart.
Det er også muligt, som 220661 er inde på, at chipset driverne skal geninstalleres.

Men ellers, hvis der ønskes en nyinstallation, så ja enig i, at det kan lade sig gøre med en windows DVD magen til den, som computeren er født med. Formodentlig win 8 pro 64 bit?
Man formaterer disken og booter op på DVDén og laver en almindelig installation. Der vil nok ikke blive spurgt efter nøglen, fordi det står i bios, og windows vil automatisk stå som aktiveret.
Men for en sikkerheds skyld, find lige nøglen og skriv den ned:
https://www.magicaljellybean.com/keyfinder/
Jeg har også købt en windows 8 pro opgradering, men der er ingen forskel på DVDérne, den kan også bruges til almindelig installation.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. september 2014 - 10:28 #26
Tak geron for at dele ud af dine erfaringer :-)
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2014 - 11:11 #27
#26 Nå ja, jeg har jo sådan set, bare erklæret mig enig i det du allerede selv har skrevet:-)
Avatar billede Tumaxi Nybegynder
07. september 2014 - 11:36 #28
Godformiddag begge to,
tusind tak for dit input til mit problem geron :)

Jeg har prøvet at aktiverer default via bios her til formiddag uden held.
Men præcist hvilke drivere er der tale om når vi snakker 'chipset'? Det er mere jeg ikke fjerner nogle forkerte.

Ellers vil jeg nok prøve at høre venner og bekendte om de har en windows 8 dvd jeg kan låne til min geninstallation af windows 8 64 bit
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2014 - 12:10 #29
Ok:-) men du skal endelig ikke fjerne noget. Muligheden er at gå ind på producentens hjemmeside og finde chipset driverne og installere dem.
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2014 - 12:13 #30
Asus support. Support kan selv finde model Nr.
http://support.asus.com/ServiceHome.aspx?SLanguage=en
Avatar billede Tumaxi Nybegynder
07. september 2014 - 12:19 #31
Vi er enige om der ikke er nogen chipset driver her,
eller tager jeg helt fejl?
http://www.asus.com/Notebooks_Ultrabooks/ASUS_ROG_G750JH/HelpDesk_download/
Avatar billede Tumaxi Nybegynder
07. september 2014 - 12:22 #32
Nevermind fandt den, men det løste desværre ikke problemet :-(
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2014 - 13:01 #33
Som sidste mulighed kan du slette alle usb enheder i Enhedshåndtering og genstarte, så skulle windows selv finde dem igen.
Avatar billede Tumaxi Nybegynder
07. september 2014 - 13:06 #34
Det var desværre det første jeg gjorde desværre :-/
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2014 - 14:01 #35
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2014 - 14:03 #36
Ps. der er et testprogram, som ser efter driver.
Avatar billede Tumaxi Nybegynder
07. september 2014 - 14:27 #37
Det er intel ja, men jeg har også prøvet dit link uden held.
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2014 - 15:28 #38
Så må jeg desværre give op.
Avatar billede Tumaxi Nybegynder
07. september 2014 - 15:44 #39
Sådan er det jo. Jeg har 2 muligheder,
1. Købe ny windows 8 dvd og starte forfra
eller 2. Købe bluetooth mus og glemme fremtidig brug af USB.
Avatar billede Tumaxi Nybegynder
07. september 2014 - 15:45 #40
Må gerne smide 'et svar' så jeg kan give point til dig 220661.
(Du samler ikke på point, kan jeg næsten regne ud geron)
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2014 - 17:19 #41
Nej du har muligheden for at låne en windows 8 DVD og ved hjælp af den enten prøve en reparation eller formatere disken, og lave en ny installation #25. Der er jo mange, som ligger inde med en sådan skive, og det er som skrevet, lige meget om den er købt som opgraderings disk, den kan det hele.
Jeg samler ikke på point nej:-)
Avatar billede Tumaxi Nybegynder
07. september 2014 - 17:26 #42
Jeg har spurgt rundt i mine vennekreds uden held
Avatar billede 220661 Ekspert
07. september 2014 - 19:24 #43
Svar.
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. september 2014 - 20:01 #44
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. september 2014 - 20:11 #45
Det er i øvrigt den originale Asus USB3 driver
http://gratisupload.dk/vis/714059
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. september 2014 - 20:52 #46
skulle denne mappe stadig findes i dit C:drev?
http://gratisupload.dk/vis_billede/714063/
Avatar billede Tumaxi Nybegynder
10. september 2014 - 20:05 #47
Ja det gør den faktisk :-)
Kan den bruges?
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. september 2014 - 20:47 #48
Så skal du gå til kontrolpanel enhedshåndtering trykke på opdater driver software vælge gennemse computeren efter driversoftvare finde eSuport og trykke ok og lade den søge.
Ps og lad så være med at tildele point til ingen ting!
Avatar billede Tumaxi Nybegynder
10. september 2014 - 21:01 #49
Det hjalp ikke på problemet da de enheder der står som fejl står som 'ukendt' eller 'ikke tilsluttet'.

- Med al respekt for point, så skulle jeg mene det er op til mig selv
at uddele point til den person (de personer), som har hjulpet mig bedst muligt inden for den tidsramme.

Udover så virker det ikke som om du rigtigt har sat dig ind i det her oplæg til at starte med da de første 2 kommentarer indeholde ting vi allerede har været igennem ovenstående :-)

Ellers tak for din indsats.
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. september 2014 - 21:19 #50
Nu har jeg godt nok læst hele tråden det var derfor jeg gik ind og hvis dit USB stik ikke er ødelagt "(kortsluttet)" då ligger alle driverne til din PC i den mappe
Avatar billede Tumaxi Nybegynder
10. september 2014 - 21:26 #51
Jeg aner virkelig ikke, hvad der kan have givet mig disse problemer,
men jeg smider den til service når jeg får muligheden og så må de teknikere forhåbentlig løse mit problem.

Igen tak for din indsats og god aften.
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. september 2014 - 21:35 #52
Så kan det jo være jeg måske får den at se??
Avatar billede Tumaxi Nybegynder
10. september 2014 - 21:40 #53
Hvad skal det betyde? :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. september 2014 - 21:50 #54
jeg reparerer Asus for et firma!
Avatar billede Tumaxi Nybegynder
11. september 2014 - 21:07 #55
Wauw.
Men du skal nok ikke regne med at se den.