Avatar billede Kristoffer177 Nybegynder
26. august 2014 - 19:57 Der er 7 kommentarer

Problem med start af computer

Hej.
Jeg har problemer med en PC jeg samlede for omkring 2 år siden. Jeg opremser lige det hardware der er sat sammen.
Intel Core i5-3570K Ivy Bridge
ASRock Z77 Extreme4
MSI R7850 Twin Frozr 2GD5/OC (2 GB)
Kingston 8GB DDR3 1600MHz (2x4) HyperX
Samsung SH-222BB DVD±RW Black
Western Digital WD Blue - 500GB
Corsair Professional Series Gold AX650
OCZ Agility 3 120gb
TP-Link TL-WN881ND

Det hele er samlet i dette kabinet Corsair Carbide Series 300R Black, hvor jeg har tre 140mm kølere sat til.

Problemet er når PC'en skal startes. Når jeg trykker på tændknappen sker der ingen ting, men det samme... For at starte den skal jeg holde tændknappen inde i flere minuter (alt fra 2 - omkring 10 min). Er der nogen der har en ide om hvad der kan være galt? Den har startet ved et enkelt tryk før i tiden, men har døjet med "langsom start" i nogle måneder.

Ps. jeg havde, for lang tid siden,købt et hdmi stik til den, men da jeg skulle sætte stikket til grafikkortet, fik jeg et mindre stød. Men det var før at hdmi kablet var sat til grafikkortet, omkring 10 cm før hdmi indgangen i grafikkortet. Jeg ved ikke om det kan have påvirket computeren til at starte langsomt, da det skete et par måneder før at den begyndte at starte langsomt.

Håber virkeligt at i kan hjælpe :)
Avatar billede max33 Nybegynder
26. august 2014 - 20:08 #1
Tror du har en dårlig kontakt...
Avatar billede 220661 Ekspert
26. august 2014 - 20:10 #2
Prøv at fjerne strømmen fra computeren og hold startknappen nede i ca 30 sekunder når den ikke vil starte. Sæt strøm på igen, og se om den så starter.
26. august 2014 - 20:33 #3
Jeg er ikke 100 meter mester, i dette emne.

Men. Du har tydeligvis en potentiale forskel mellem din skærm og din PC. det er derfor du fik stød.

Det kan skyldes at de kører på hver sin fase.

Det bedste du kan gøre, er at bruge en jordet stik kontakt, en multi stik forlængerledning med jord og strøm kabler med jord op til både skærm og PC.
Hvis du ikke har en jordet stik kontakt, kan du stadig bruge et multistik med jord i, og stadig have bruge ledning med jord op til enhederne, selv om de ikke er jordet i den sidste ende for de stadig en fælles stel.

Og ellers skal du sørge for at de minimum kører på den samme stik kontakt.
26. august 2014 - 20:34 #4
du kan evt. lige teste ved at hive HDMI kablet ud.
Avatar billede Kristoffer177 Nybegynder
26. august 2014 - 20:36 #5
Har prøvet dit forslag, desværre uden held :( Prøvede også at tage grafikkortet ud og starte uden, men heller det hjalp.
Er ret sikker på at jeg ikke har en dårlig kontakt, da der er en startknap på bundkortet og den virker heller ikke.

Ellers mange tak for de hurtige svar. To gode bud, men desværre ingen løsning :(
Avatar billede Kristoffer177 Nybegynder
26. august 2014 - 20:39 #6
Jeg kører min skærm i et DVI stik, som sidder i samme stikdåse. Hdmi stikket var til mit fjernsyn, som ikke sidder tilsluttet, medmindre at jeg skal se en film :)

Endnu engang tak for svarene
27. august 2014 - 14:20 #7
Øv, det var så ikke en af de nemme.

Så, hvis du fjerner eksterne forbindelse, som Skærm, internet (kabel) og printere. Vil den så stadig ikke?

Man kan jo altid køre ned på en minimums configuration.

dvs. alt eksternt fra. Fjern diske og drev, så du kun har system board, CPU, RAM og video. Hvis den satdig starter sløvt er der kun prøv fra en ende af, tilbage :(

Du kan hive power knappen af (som foreslået af 220661), og så kortslutte de rigtige ben for at tænde. Jeg har set en def. powerknap være årsag til mærkelig opførelse, men ikke lige sådan som du ser det.