Avatar billede blaasvaer Nybegynder
18. august 2001 - 12:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Navigere i et RecordSet?

Hej!

Jeg forsøger at tildele to variabler værdien af henholdsvis den første og den sidste record i en tabel.
Jeg forsøger:

rsData.MoveFirst();
var int1 = rsData(\"columnName\");
rsData.MoveLast;
var int2 = rsData(\"columnName\");

Jeg forsøger at lave en beregning af de to værdier!

Men det virker sgu ikk\'!? Kan nogen hjælpe!?

(Ja, jeg bruger Javascript, men hjælp i VBScript er OK)!
Avatar billede netsrac Praktikant
18. august 2001 - 12:06 #1
Hvad er det der ikke virker ? Hvad får du af fejl ?
Avatar billede blaasvaer Nybegynder
18. august 2001 - 14:28 #2
Variablerne har ens værdier!
Og det er de ikke i databasen - jeg har rent faktisk kun to værdier i databasen hér i testfasen - det er så dejlig nemt at overskue.
Avatar billede tmceu Praktikant
19. august 2001 - 01:51 #3
Det kunne måske være fordi du kun har én record i dit recordset, hvorefter den record du rammer med MoveFirst/-Last vil være den samme. Prøv at kigge på det SQL statement der genererer dit recordset, eller kontroller evt. antal records med rsData.RecordCount
Avatar billede blaasvaer Nybegynder
20. august 2001 - 00:07 #4
Jeg har lige trukket alle (2 eller 3 i denne testface) ud og listet dem op!?
Og rsData.RecordCount returnerer -1, da den ikke understøttes af min CursorType(?). Så vidt jeg kan se ifølge ASR 3.0 Programmers Reference fra WROX!

Nogle forslag hvordan jeg kan bevæge mig frem til en bestem record i et recordset og give en variabel en værdi i en kolonne?
Avatar billede tmceu Praktikant
30. september 2001 - 15:51 #5
Lagde lige mærke til en lille detalje; du bruger .MoveFirst() - med paranteser - og .MoveLast - uden paranteser. Jeg ved ikke hvad der er korrekt i JavaScript, men prøv evt. begge både med og uden paranteser.
Avatar billede blaasvaer Nybegynder
19. november 2001 - 00:21 #6
Jeg har fået løst problemet, men har ikke fået hverken accepteret eller afvist et svar ... sorry!