Avatar billede Underman Nybegynder
24. august 2014 - 12:45 Der er 6 kommentarer

HJÆLP SØGES Kan ikke koble til trådlæsnetværk

Hej allesammen.

Min lillebror er for nyligt startet på sin ungdomsuddannelse på det lokale gymnasium. Gymnasiet benytter sig KUN af undervisning hvor en bærbar pc er påkrævet, hvilket min broder også har.
Han kan dog ikke tilslutte sig på gymnasiets netværk, som er sikret med kode(hans UNI-Login), men han kan sagtens tilslutte sig netværket i vores hus, samt hos vores nabo, hvor der i begge tilfælde skal bruges koder.

Hans bærbare pc er en packard bell easynote TS11HR med Windows7.

Tak på forhånd!
Avatar billede claes57 Ekspert
24. august 2014 - 12:54 #1
der er måske valgt forkert i kryptering? typisk skal det være wpa2... og ikke wep. Ældre wifi kort kan kun wep, og det dur ikke. Løsning er at deaktivere kortet, og bruge en usb-dongle (de kan være ret små) til wifi.
Men er det ikke skolens opgave?
Avatar billede Underman Nybegynder
24. august 2014 - 13:05 #2
Han har været nede i "it-suporten", men de kunne ikke komme med et ordentligt svar på hvad problemet er. Jeg mistænker at netværkskortet er forældet eller at det skal opdateres, jeg har dog ikke den store forstand på IT o.l. Men er wpa2 ikke et krypteringsværk af en art? Jeg mener at netværk i vores hjem er krypteret med en wpa2 kode.
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2014 - 19:53 #3
Var også på en skole med uni login på wifi, man skal sætte det selv op på computeren. Jeg ved hvordan man gør, men ved ikke om jeg kan finde ud at lave en guide. Og bærbaren skulle ikke være forældet, jeg kunne med en gammel windows xp.
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2014 - 20:07 #4
Fandt en guide som viser hvad jeg gjorde, det eneste der er forskellen er at ved punkt 8 skal der ikke være noget kryds i den der hedder "Validate server certificate" Men ellers hvis du følger guiden vil det måske virke.
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2014 - 16:35 #5
Mærkelig linket ikke kom med, kiggede lig og opdagede http://www.oucs.ox.ac.uk/network/wireless/services/eduroam/windows7/
Avatar billede Underman Nybegynder
27. august 2014 - 19:42 #6
Jeg takker for svaret, vil dele denne guide med min broder