Avatar billede jesper_m_h Nybegynder
17. januar 2000 - 13:39 Der er 28 kommentarer

Grafik hastighed

Jeg er ved at bykke en MONSTER grafik maskine til at editere billeder på og har lidt svært ved at finde det HURTIGESTE grafik kort til det er der nogle der kan hjælpe
Avatar billede borisb Nybegynder
17. januar 2000 - 14:01 #1
Editere billeder? 2D eller 3D-grafik?
Til høje opløsninger vil Matrox G400 give dig den bedste kvalitet og den hurtigste 2D.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
17. januar 2000 - 16:09 #2
GeForce er vist det hurtigste der findes lige nu til hjemmebrug
Avatar billede borisb Nybegynder
17. januar 2000 - 16:16 #3
jah.. men hvis han skal editere billeder og så'n vil han sikkert gerne have god kvalitet, og efter hvad jeg har hørt er GeForce stort set lige så ringe til 2D-kvalitet som TNT1 og 2.
Avatar billede wikings Nybegynder
17. januar 2000 - 20:06 #4
Matrox G400 Dual head!!
Avatar billede borisb Nybegynder
17. januar 2000 - 22:34 #5
Nemlig, eller evt. singlehead hvis man ikke har noget at bruge det andet til :O)
Avatar billede i11uzion Nybegynder
17. januar 2000 - 22:57 #6
Jeps, til 2D styrer G400...

Men til 3D, såsom 3DsMAX, Maya, Softimage osv osv osv, styrer Geforce helt vildt (taler af erfaring... : )
Avatar billede wiking Nybegynder
18. januar 2000 - 13:13 #7
Det Er Ikke Så Meget Graffikkortet I 2D Der Er Problemet, Du Skulle Anvende Andre Kort + En Monster Maskine.

F.eks En P3 600 Mhz, Med 256 Mb. Ram.

Dertil Er Par Hurtige Harddiske (UW SCSI), og Så Kan Du "Lege" Med De Største Billeder!

Selv Har Jeg En P3 600 & 256 Mb. Ram.
Med Et VooDoo 3 3000 Kort, Jeg Smækker Alle Maskiner I Redigering, Og Processing Af Billeder, Film, Benchmarks, ALLE TING!

Kort : Det Er Ikke Kun Graffikkortet, Da De Alle Er Lige, Men Maskinen Der Skal Sættes Økonomisk Ind På!
Avatar billede borisb Nybegynder
18. januar 2000 - 18:47 #8
Hehehe.. du skriver faktisk RET grimt wiking...

Meeen .. er du nu også sikker på du løber fra alle? jeg vil da mene at en eller anden smart SUN er lidt hurtigere?;)
Avatar billede wiking Nybegynder
19. januar 2000 - 08:03 #9
Måske, men jeg mener bare at jeg kan følge pænt med.
Avatar billede borisb Nybegynder
19. januar 2000 - 16:33 #10
Det var meget bedre ;) altså når du ikke har Store Bogstaver Foran I Hvert Ord :O)
Avatar billede wiking Nybegynder
19. januar 2000 - 16:35 #11
:o)
Avatar billede wikings Nybegynder
20. januar 2000 - 03:51 #12
De nye Vodoo 5000 med 4 chips vil være meget uafhængie af CPU hastighed!!
Men om de er gode, aner det ikke.
Avatar billede wiking Nybegynder
20. januar 2000 - 07:57 #13
De ville stadigvæk være afhængige, hvis du altså skal køre en ordentlig opløsning!
Det er stadig processorn som skal sende dataen til dit graffikkort.
Avatar billede wikings Nybegynder
20. januar 2000 - 14:16 #14
>> wikings
Har du set nogle test på de nye vodookort??
Avatar billede wikings Nybegynder
20. januar 2000 - 14:16 #15
Nu bliver jeg sgu' selv forvirret.... der skulle stå >>wiking
Avatar billede wiking Nybegynder
20. januar 2000 - 14:33 #16
Wiking(s) -> Ja, 1.4 Giga Pixels.
Dual Gforce : 100 Mega (MAX).

Tjek www.3DFX.COM

Der står alle specs.

Der kommer foresten en Proff. Version!
100 Processorer & 1-5 GB Ram.

Over 140 Giga Pixels, JEG VIL HA' 2! :o)
Avatar billede wikings Nybegynder
20. januar 2000 - 14:37 #17
Ditto!!
Avatar billede th Nybegynder
22. januar 2000 - 22:12 #18
Selvom det ikke har noget med spørgsmålet at gøre, vil jeg lige sige at en IBM Deskstare 34GXP faktisk er næsten ligeså hurtig som en SCSI disk, men den er meget billigere!!
Avatar billede wiking Nybegynder
22. januar 2000 - 23:11 #19
Forkert!
IBM Deskstare (Stavefejl) Deskstar 34GXP Kan Ikke Overføre Lige Så meget Data De Det Er IDE.

Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. januar 2000 - 23:13 #20
kaN dU ikkE ladE værE meD aT skrivE hverT startbogstaV meD storT hveR ganG dU skriveR?
Avatar billede wiking Nybegynder
23. januar 2000 - 01:01 #21
Nej.
Avatar billede razmataz Nybegynder
07. februar 2000 - 14:35 #22
Hey Wiking...

Er Du Sikker På At Du Ville Kunne ( ej skal nok stoppe ) løbe fra en maskine med et Diamond Fire GL1 kort i???... Det tror jeg ikke..
kig på www.magicdata.dk og søg efter kortet-..
Avatar billede larz Nybegynder
07. februar 2000 - 23:14 #23
øøøøhhhh bare en lille kommentar ....... var det ikke Jesper der sq ha' hjælp...... i sq ikke diskutere om wiking's puter kan følge med !!!
Avatar billede wiking Nybegynder
09. februar 2000 - 08:02 #24
Nu Spørger Jeg.
Hvem Får Mere End 3546 3D Mark I 2000?
Avatar billede wikings Nybegynder
09. februar 2000 - 14:34 #25
Målt med hvilket prg. eller er det noget der er i Win2k.??
Avatar billede wiking Nybegynder
09. februar 2000 - 14:37 #26
Med 3D Mark 2000, Kig Hvad Jeg Har Skrevet.

Det Er Til Næsten Alle Styresystemer.
Og ALLE Som Laver Ting Til maskiner Har Været Med Til At Lave Programmet!

Alle De Store Spilblade Bruger Det!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
09. februar 2000 - 15:12 #27
Og De Sætninger Du Skriver Er Bare Skide Irriterende At Læse!
Avatar billede nensen Nybegynder
23. februar 2000 - 22:53 #28
creative geforce(fedt kort)
+ et bundkort der understøtter 4xagp dette er meget vigtigt for ellers udnøtter du ikke kortet fult ud
+ rigeligt med ram jo flere jo bedre
de kort der understøtter 4xagp har  i820e chipsæt    held og lykke