Avatar billede pcms Nybegynder
18. august 2001 - 11:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problem med harddisk!

Jeg har et lille problem (meget stort, hjælp), Jeg har et par haddiske som, jeg ikke kan installere Win98 på.
De er wipe\'et IBM tools, fdisk\'et med \"dos 6.22, win98, WinME og diskmanager, men ingen ændring.
Problemet er at installationen fungerer findt frem til sidste genstart, så dør installationen i dos opstarten. EZ-BIOS til Quantum har også været installeret ingen ændring, det er en 6 og 3 Gb\'s disk

/Kristian
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. august 2001 - 11:47 #1
Prøv at starte på en windows 98 bootdisk og kør:
FDISK /MBR
Dette vil genskrive bootsectoren, der nemt kan gå ind og forstyrre når harddisk partitioner skal læses.
Avatar billede johs_j Novice
18. august 2001 - 20:39 #2
Du skal slette partition og Genstarte før du opretter ny partition.
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. august 2001 - 22:21 #3
Husk at gøre partitionen aktiv når den er oprettet.
Genstart og formater drevet!
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
19. august 2001 - 00:59 #4
Hmm, jeg syns ellers at det plejer at være ME der ikke er glad for EZ-BIOS. Jeg måtte en gang bruge fdisk /mbr som der er skrevet, og kunne derefter godt installere ME (efter at have oprettet partitioner og formatteret), men f.eks. PartitionMagic kunne stadig se at der var EZ-BIOS. Det er vist et irriterende værktøj
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
19. august 2001 - 01:02 #5
Men er du forresten sikkerpå at det er HDD det er galt med. De 2 gange jeg har oplevet Windows crashe i sidste opstart af installationen har det begge gange været defekt RAM
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. august 2001 - 01:03 #6
Jeg bruger aldrig den slags programmer, en god gang fdisk med eftfl. formatering, så spller det.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. september 2001 - 00:05 #7
Takker for point. :~)