Avatar billede dope Nybegynder
18. august 2001 - 02:07 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Terminal Services Web

Jeg har installeret dette på min Win2K Adv.Server.
Denne server står på en TDC Pro@ccess ADSL opkobling med standard configureret router.
Der er masser af hul igennem HTTP, men bare ikke når det kommer til TSWEB.

Er der nogle der har kan hjælpe mig så jeg kan få det op at køre ?
Avatar billede jasber Nybegynder
18. august 2001 - 02:11 #1
Du skal lige sikre dig at port 3389 er åben :)
Avatar billede jasber Nybegynder
18. august 2001 - 02:13 #2
Er det en TDC erhverv løsning med fast IP du har? Hvis ja, kommer det til at koste dig 900 +moms at få TDC til at åbne den port - Du må ikke selv gøre det på et sådan aftale
Avatar billede dope Nybegynder
18. august 2001 - 02:16 #3
Jasber >>
Det er nemlig lige præcis en sådan løsning jeg har... 900,00 er da mange penge... Men det er måske derfor jeg ikke kan connecte til serveren ?
Avatar billede dope Nybegynder
18. august 2001 - 02:17 #4
Btw.... hvordan configurerer jeg portene enkeltvis på den måde ?
Avatar billede jasber Nybegynder
18. august 2001 - 02:19 #5
Det vil jeg næsten æde min hat på - De er nogle svin inde hos TDC... Alle porte er lukket på den bos, lige minus 21, 80, 53 og et par andre for basal Internet adgang.

TDC tager 900 +moms uanset omfanget af den konfiguration du vil have lavet, så tænk lige over om du vil ha\' andre porte åbnet hvis og såfrem du vælger at betale... Jeg nægter, men ringer og brokker mig mindst een gang i md.
Avatar billede dope Nybegynder
18. august 2001 - 02:31 #6
Ved du hvor jeg kan læse dokumentationen til Terminal Servers WEB henne... Jeg har søgt lidt på MSDN, osv. men uden held...
Avatar billede dope Nybegynder
18. august 2001 - 02:32 #7
Jeg tror du har ret mht. TDC. Men det burde ikke have noge betydning for VNC som jeg heller ikke kan få op at køre...
Avatar billede jasber Nybegynder
18. august 2001 - 02:34 #8
Desværre ikke :(
Avatar billede dope Nybegynder
18. august 2001 - 02:34 #9
Oki.... ellers tak for hjælpen....
Avatar billede jasber Nybegynder
18. august 2001 - 02:35 #10
Har du set FAQen på WinVNCs homepage?
http://www.uk.research.att.com/vnc/faq.html
Avatar billede dope Nybegynder
18. august 2001 - 02:36 #11
Jeg tager pts. selv... er det ok ?
Avatar billede jasber Nybegynder
18. august 2001 - 02:37 #12
Føler du ikke at du fik svar på dit spm??? - men det bestemmer du jo selv
Avatar billede dope Nybegynder
18. august 2001 - 02:41 #13
Spørgsmålet var jo egentlig om der var nogle der kunne hjælpe med at få det op at køre. Det eneste jeg har fået er et udokumenteret portnummer på TSWEB samt et alm. link til en VNC faq... Synes du egentlig selv at du har svaret tilfredsstillende på spørgsmålet ?

Du kan feks. dokumentere det med port 3389 med et evt. link eller en tekst bid et eller andet sted fra så jeg har bare en marginal jordisk chance for selv at komme videre...
Avatar billede jasber Nybegynder
18. august 2001 - 02:46 #14
Du kan få alle de svar du vil have - Du fik at vide at du skal have TDC til at åbne en port i din router, hvorfor du ikke får den op og køre førend du har betalt for den ydelse.

VNC var IKKE med i det oprindelige spm. hvorfor jeg kun kommenterede.

Her er et link, du kan læse
http://archives.neohapsis.com/archives/sf/ms/2001-q1/0461.html

Og ja, jeg mener at du fik svar på det du spurgte om, det er vel ikke min skyld at det ikke lige kan lade sig gøre... men stadigvæk er det dine points og dig der bestemmer.
Avatar billede schneider-magic Nybegynder
18. august 2001 - 02:54 #15
Her kan du finde alt om TSAC, som klienten hedder:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/termserv/hh/termserv/termserv_4vas.asp
bl.andet at den  bruger port 3389 uanset om det er i en browser (se FAQ). Denne port er rigtig nok ikke åben i din router!
jasber>> Sådan skal du svare for at få point!
Avatar billede dope Nybegynder
18. august 2001 - 02:56 #16
Her er der en artikel der beskriver processen samt årsagen til problemet...

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q270/8/97.ASP
Avatar billede jasber Nybegynder
18. august 2001 - 02:59 #17
schneider-magic>> Hvem helvede er du, skal jeg lave svar som du skriver... Og hvilken bog har du læst, der gør at din form er bedre?

dope>> Udemærket artikel, du fandt der :)
Avatar billede dope Nybegynder
18. august 2001 - 03:03 #18
btw... TSWEB har åbenbart taget navneforandring til Terminal Services Adv. Client (TSAC)...
Avatar billede dope Nybegynder
18. august 2001 - 03:10 #19