Avatar billede blizduck Nybegynder
07. august 2014 - 07:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Halogen-lampe går ud, når den tændes

Hej alle i eksperter
Et par af vores halogenlamper inde på badeværelset, er begyndt med at gå ud, 10-30 sekunder efter man tænder dem, og det er lidt svært at brug dem, hvis de ikke lyser..
Jeg troede først det var fordi pærerne, eller hvad det hedder med halogen, ikke passede, fordi da jeg var ude at købe nogle nye kunne jeg ikke huske hvad der skulle bruges, så jeg købte bare dem jeg troede det var, men det lader til det ikke har noget med pærerne at gøre, for efter at jeg har købt nogle nye der skulle passe til lamperne, går de stadig ud, efter det samme interval som før..

Nu er jeg ikke nogen elektriker, men jeg regner med at det måske har noget at gøre med løse forbindelser, eller fugt, eftersom de som sagt hænger på badeværelset.
Avatar billede larsen45 Juniormester
07. august 2014 - 10:01 #1
Det er meget normalt har selv flere gange haft det problem.
Det er løse forbindelser som skal laves, de kan desværre være lidt sarte nogle af dem. Så kig ledning igennem og tjek status og ret fejlen. Er du utryg ved selv at pille ved det, tilkald en elektriker, hvis du umuligt selv kan se hvor problemet er.
Avatar billede Antlars Novice
07. august 2014 - 10:17 #2
Nu skriver du ikke om det er lav-volt (12V) eller 220V pærer.
Er det lav-volt kan det være din omformer som er defekt.

Efter som det er badeværelse og altså det der kaldes våd-rum, gælder der særskilte skrappe regler for installation. Derfor ville jeg henvende mig til en elektriker.