Avatar billede nicholaslundgren Nybegynder
04. august 2014 - 17:24 Der er 3 kommentarer

Ophør med at være momsregistreret

Hej
En venindes mor døde for et par år siden og overlod sit firma til sin datter. Firmaet solgte Aloe Vera og moderen omsatte for et par millioner.
Datteren overtog firmaet og har kørt det videre som et personligt ejet firma. Samtidig overtog hun også revisoren og en løbende dyr revisorregning.
Da datteren ikke bor samme sted som moderen gjorde kan hun ikke levere til kunderne og sidste år var omsætningen derfor faldet til omkring 70000.
Første halvår i år har salget været under 20000 og min veninde har fået nyt job og vil fremover kun køre Aloe Vera salget på fritidsplan og stoppe med at være momsregistreret pr. 1/7.
Hun er blevet uvenner med revisoren der stadigvæk vil have kr. 1500 / måned i henhold til en gammel aftale med hendes mor.
Han har derfor bare har afleveret en pose hos hende med hendes bilag/papirer.
Jeg er ved at lave hendes momsopgørelse for første halvår, som gerne skulle blive hendes sidste.
Men hvad skal der rent praktisk gøres når hun ikke længere vil være momsregistreret?
Avatar billede finb Ekspert
05. august 2014 - 12:02 #1
skat.dk
eogs.dk
cvr.dk
Avatar billede leif Seniormester
05. august 2014 - 22:06 #2
Den direkte: webreg.dk
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2014 - 10:53 #3
Du går ind på http://www.virk.dk/home.html vælger "ændre virksomhed". Trykker på knappen "Start". Logger ind, her kan dit nemid bruges. Herefter følger du instrukserne.