Avatar billede qvintus Nybegynder
03. august 2014 - 12:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Mulighed for at 'switche' mellem PC og receiver?

Jeg sidder og overvejer at købe nogle højtalere, da jeg savner at have en god bas og generelt den fede klang man får med et stereo.

Jeg kunne godt tænke mig en løsning hvor jeg har mulighed for, at skifte mellem receiver og PC, altså mulighed for at nemt skifte mellem enten at tage lyd fra min PC eller Radio/CD.

Kunne være fedt hvis der er en der ude som kender til noget hardware som har denne funktion. En form for 'switch' som med et enkelt tryk eller lign. kan skifte mellem at tage PC lyd eller Radio.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. august 2014 - 14:58 #1
alm stereoanlæg + lydkabel fra line-out på pc til aux-in på stereo. Så skifter du til/fra på anlæg, og bruger det som forstærker (så er lydstyrken også ens når du skifter til/fra).
Avatar billede qvintus Nybegynder
03. august 2014 - 19:51 #2
http://www.hifiklubben.dk/Global/Products/DENDRAF109DABBK_2.jpg
Dette vil være min Receivers indgange hvilken vil være denne 'aux-in' ?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. august 2014 - 20:01 #3
Der har du to muligheder l/r på analog 1 og 2. Så du skal bruge et kabel mid minijack til pc og to phonostik i receiver enden. Disse stik er typisk farvet rød/hvid, så du ikke kommer til at bytte om på kanalerne.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2014 - 20:03 #4
#2 De to "analog in" indgange der er til rådighed
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2014 - 20:03 #5
nå fik ikke opdateret :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
03. august 2014 - 20:13 #6
Kabel, fx http://goo.gl/MgRFxk
Men findes i flere længder
Avatar billede qvintus Nybegynder
04. august 2014 - 11:49 #7
Fedt! Tusind tak for 'svarende' jeg vil holde jer opdateret, for nu må jeg jo lige vente på det ankommer.

Tror dog godt Claes57 kan tillade sig at skrive et 'svar' ;).
Avatar billede claes57 Ekspert
04. august 2014 - 13:02 #8
Bare luk uden mig. Har point nok.
Avatar billede qvintus Nybegynder
04. august 2014 - 13:12 #9
Ok, igen takker for hjælpen :)