Avatar billede MFahlgren Nybegynder
31. juli 2014 - 18:22 Der er 4 kommentarer

Win 8 "fjerner" filer fra NAS-drev og -mapper

Jeg har lige taget en ny Win 8.1 PC i brug, og når jeg åbner drev og mapper, der ligger eksternt på nogle af mine NAS-drev vises KUN jpg-filer som ikoner. Mapper uden JPG-filer vises som tomme. Når jeg våbner en applikation, der skal have fat i en af de "fjernede" filer vises den heller ikke i det pågældende programs "Åben"-dialog. Når jeg tilgår samme drev/mapper fra en Win 7 maskine ligger alt som det skal. Det samme sker for 2 forskellige Win 8.1-maskiner på samme LAN, og jeg har nu brugt to dage på at rode rundt med diverse FireWall- og andre sikkerhedsindstillinger uden det har ændret noget. Kan nogen hjælpe vil jeg blive meget taknemmelig.
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. august 2014 - 07:22 #1
Det lyder underligt Hvordan skulle Windows 8 være i stand til at fjerne filer? jeg tror blot de er skjult fordi win 8 er sat til at der næsten skal tilladelser til alt! Prøv at slå UAC fra og i Mappevisning sæt mærke ved vis skjulte mapper filer og drev.
og hvis du så får at vide at du ikke har tilstrækkelig tilladelser tryk på Ok og vænt på at søge bjælken kører færdig  så kan du alligevel se indhold:
Avatar billede MFahlgren Nybegynder
01. august 2014 - 12:47 #2
Hej poko1,

Jeg har nu slået UAC fra - og sat krydser i felterne i Mappevisning. Desværre uden at det påvirker problemet :-(
Men tak for hjælpen :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. august 2014 - 14:16 #3
Og du har genstartet?
Avatar billede MFahlgren Nybegynder
01. august 2014 - 14:29 #4
Ja - jeg har genstartet.