Avatar billede kaw89 Nybegynder
17. juli 2014 - 10:37 Der er 6 kommentarer

PCI fejl i enhedshåndtering

først vil jeg lige sige at jeg ik vidste hvor denne tråd skulle stå, så det blev bare under diverse. ellers må en admin lige flytte den.

til mit spørgsmål:

jeg har lige fået anskaffet mig et nyt bundkort (MSI z97 g43)
og jeg har lige fået anskaffet mig en i5-4690k CPU

jeg har installeret de drivers der følger med til bundkortet og jeg har gjort alt som jeg pjeler når jeg installere nyt windows.
dog var det første gang jeg skulle installere et nyt bundkort.
men nu skriver den fejl under enhedshåndteringen:

PCI-controller til simpel kommunikation.
ukendt enhed.

som begge står under 'andre enheder' i enhedshåndtering

ting jeg har prøvet : google det , youtube det, downloade en masse ekstra drivers. - intet af det har hjulpet.

jeg tænker lidt, jeg havde lidt svært ved at montere de små pinne i bundkortet som fx kan hedde: power switch, led - led + osv osv.
kunne det være en pin som sidder forkert i bundkortet evt. ?

håber nogen kan hjælpe

- kasper
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juli 2014 - 12:08 #1
Er du på nettet med computeren, eller forhindrer denne driver det?
Hvis du er på nettet, så kunne du prøve Slimdrivers, der søger efter drivere på den hardware id som hardwaren har:
http://www.driverupdate.net/  (den gule til venstre som er gratis) + fin guide fra Poko1:  http://gratisupload.dk/vis/676841/
Avatar billede kaw89 Nybegynder
17. juli 2014 - 12:22 #2
jeg kan godt være på internettet, ja..

nu har jeg lige kørt den scanner med det der driver program, og man skal betale for at downloade de mistede drivers ?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juli 2014 - 12:31 #3
Nej du vælger den gratis version, som der også står i den vejledning der fulgte med.
Betalingsversionen holder øje med dine drivere live.
Gratis version skal du selv opdatere med.
(den gule til venstre som er gratis)
Avatar billede kaw89 Nybegynder
17. juli 2014 - 12:50 #4
jeg har installeret den gule, (gratis versionen)
men det koster penge hvis den skal downloade de drivers den har fundet som fejl :)
Avatar billede kaw89 Nybegynder
17. juli 2014 - 13:01 #5
jeg har fundet en løsning.. tak for hjælpen
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juli 2014 - 15:30 #6
Hvad var løsningen?
Forstår ikke det du siger. Brugte selv programmet for under en uge siden, og jeg skulle ikke betale for det.