Avatar billede mjanum Nybegynder
17. august 2001 - 21:49 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Dll registreringsproblem

Jeg har lavet en Dll, som jeg gerne vil kunne distribuere. Jeg bruger den i en COM + application på vores produktions server uden problemer. Den bruges af MS Exchange server til at udføre event actions. Jeg har taget Dlløen fra produktionsserveren og registreret den på en test server uden problemer.

Nu har jeg sendt Dlløen på en email til en anden persons server, når han laver en drag and drop af dll en til hans COM application, får han en led fejl om at Dll en ikke kunne registreres.
Mine servere koerer US version W2K, hans koerer vist DK version. ER der nogle der har lidt input til hvorfor han ikke kan registrere den paa hans server_
Avatar billede nuno Nybegynder
18. august 2001 - 01:40 #1
bruger du andre komponenter i din dll som han ikke har registreret på sin server? Eller bruger du evt. andre versioner (fx nyere) af komponenter i din dll som han ikke har registreret?

/nuno
Avatar billede mjanum Nybegynder
20. august 2001 - 16:51 #2
Det kan godt vaere. Jeg har flg. dll refereret i mit projekt:
3 VB application, procedues referencer
OLE Automation
Active DS Automation
EXOLEDB Typelibrary
Active X Data objects 2.5
CDO for Exchange Library
CDO for Exchange Management Library

Jeg har ikke styr paa de forskellige versioner, men har laest noget om at man kan saette en parameter om hvorledes dll\'en skal haandtere forskellige versioner, er det denne der skal pilles ved i mit projekt. Hvordan undgaar man kompatibilitets problemer ved distribution af sine dll\'er ?
Avatar billede mjanum Nybegynder
20. august 2001 - 19:13 #3
Deres setup er at Exchange serveren er paa en maskine, mens deres AD domain controller er paa en anden. Mit setup er begge paa samme server. ER det her problemet er, da jeg har en reference til Active DS Automation?
Avatar billede mjanum Nybegynder
21. august 2001 - 19:37 #4
Her er et screen dump af fejl meddelelsen

http://www.angelfire.com/tx5/mjanum/New%20Folder/COMError.jpg

Jeg har proevet at fjerne Active DS referencen, men sidder stadig fast :-(
Avatar billede mjanum Nybegynder
21. august 2001 - 19:39 #5
Linket virker naar du udskifter %20 med et space i browserens URL :-)
Avatar billede johs_j Novice
21. august 2001 - 22:05 #6
Prøv at registrere filen med enten:

Clireg32.exe
eller
Regsvr32.exe

Begge filer medfølger på VB\'cden.
Avatar billede mjanum Nybegynder
21. august 2001 - 22:08 #7
Hej Johs
Det har jeg sikret mig er gjort paa serveren.
Avatar billede oswald Nybegynder
22. august 2001 - 09:16 #8
Hej mjanum. Jeg kan ikke finde billedet på den adresse du har givet, men...

Jeg har siddet med lignende problemer og jeg løste det ved at lave et installationsprogram med vb\'s \"Package and Deployment Wizard\". Den kan finde ud af hvad det kræver at kører dit program og så kan den gøre nogle ting \'behinde the sceens\' som vist ikke er helt dokumenteret ;).

Hvis det ikke virker så kan du prøve at fjerne de direkte referancer til exchange og lave en createobject(<dit exchange object>) i stedet. Problemet med direkte referancer (early binding) er at den kræver en specifik version af de dll\'er der bruges, og det gøre createobject (Late binding) ikke.
Avatar billede mjanum Nybegynder
22. august 2001 - 16:27 #9
Jeg loeste det :-). Efter at have laest adskillelige newsgroups igennem, fandt jeg en gut, som havde haft samme problem. Han Loeste det ved at lave en export af COM+ Applicationen til en .msi fil, naar denne koeres paa en anden server, registrerer den dll\'erne og laver COM+ Applicationen automatisk, uden fejl af en eller anden aarsag.

Oswald tak for indlaegget, rart at vide at der er noget MS der er udokumenteret..hehe. Og nice to know about late / early bindings :-)
Avatar billede oswald Nybegynder
23. august 2001 - 09:59 #10
Ikke for at være nøjeregnende, men var det ikke det jeg forslog, bare i en opdateret version?
Avatar billede mjanum Nybegynder
23. august 2001 - 16:43 #11
Maaske, jeg troede du mente VB\'s deploy wizard, istedet laver jeg en Export fra COM+ MMC\'en.
Avatar billede oswald Nybegynder
24. august 2001 - 09:16 #12
Det er ikke nøjaktigt det samme, men en MSI fil er en \'MicroSoft Installer\' fil, altså et installations program. Men jeg er ikke bitter ;)