Avatar billede dani9618 Nybegynder
05. juli 2014 - 09:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Udskiftning af bundkort....Hvad for et skal jeg vælg??

Hej :)
Mit bundkort er meget forældet, og derfor vil jeg gerne have et nyt i :)
Men hvad for et skal jeg vælge??? Det skal jo gerne passe sammen med det andet i pc'en :)

Operating System
    Windows 8 Pro 32-bit

)
Graphics

    1024MB ATI AMD Radeon HD 6670 (Gigabyte)
Storage
    232GB Seagate ST3250824AS 41N3269 LEN ATA Device (SATA)    40 °C
Optical Drives
    LITE-ON DVDRW LH-20A1S ATA Device
    DTSOFT Virtual CdRom Device
Audio
    Enheden High Definition Audio
Hvad for et bundkort vil passe til disse dele ????
Håber på at nogle kan hjælpe :)
Avatar billede dani9618 Nybegynder
05. juli 2014 - 10:01 #1
Ps. Det er dette kabinet jeg har: Antec NSK 4482 Mid Tower Kabinet
Avatar billede claes57 Ekspert
05. juli 2014 - 11:52 #2
med speccy (gratis) http://www.piriform.com/speccy kan du i venstre siden klikke på motherboard, og så i højre side se producent og version. mit er fx
Manufacturer    ASRock
Model    H77M (CPUSocket)
(du kan trække mus henover med venstre tast nede for at markere teksten)
Med disse data er det lettere at finde de stik, dit nuværende mobo har, og dermed finde et kompatibelt.
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2014 - 13:32 #3
Du kan ikke bare købe et nyt bundkort, du er nød til at købe en Cpu, som passer til bundkortet. Spørgsmålet bliver vel kun grafikkort og ram. Din harddisk kan køre, og der er sandsynligvis indbygget lydkort. DVD drevet passer til alle stationære computere.
Hvis din harddisk er en almindelig Sata disk, er den sandelig lille,
og hvis den også er gammel, og det er den vel, nok også lidt langsom.
Avatar billede thomas Praktikant
06. juli 2014 - 02:32 #4
Det er vigtigt at der er en ATA kontakt på bundkortet du køber om dit DVD drev skal virke. Mange nye laves helt uden dem og kører kun med SATA.
Avatar billede dani9618 Nybegynder
21. september 2014 - 12:05 #5
Tak for hjælpen