Avatar billede knooxie Nybegynder
04. juli 2014 - 13:26 Der er 6 kommentarer

Overheating af Labtop

Hej folkens
Jeg har en Asus K55VM med et nVidia geforce 630M 2gb.
Jeg oplever at når jeg spiller Age of Empires 3 eller borderlands 2 at min computer pludseligt slukker, dette er imens den er tilsluttet strøm.
Jeg får ingen fejlmelding eller lign.

Maskinen kører windows 7 og skulle gerne have de nyeste drivere.
Jeg har prøvet at køre det med laveste mulige grafiske indstillinger, men den slukker stadig.

Dette er på trods af at jeg både kan køre Hearthstone, diablo III og CS:GO uden problemer.

Maskinen skulle fint kunne køre det, men den bliver ved med at overheate.

Hvad skal jeg gøre?

VH Jens
Avatar billede richardjensen Seniormester
04. juli 2014 - 14:38 #1
Først og fremmest: er du sikker på den får god ventilation ,- fri adgang for indtag/udblæsning af køleluft og rene køleplader
og ribber indvendig ?
Jeg har set eksempler på at ansamlinger af støv - nullermænd, helt har taget livet af en mskine.
Avatar billede knooxie Nybegynder
04. juli 2014 - 15:11 #2
Når jeg spiller, så står den ikke tildækket eller lign, stiller den ofte op på en forhøjning så den får luft nede fra, har endda også prøvet uden at have batteri i, så der er endnu mere luft.

Jeg har prøvet at komme til Ind/udblæsningen, men kan ikke rigtig få skilt den nok ad, så jeg kan komme til at rense, og er ikke sikker på at jeg bare kan sætte et støvsuger rør til siden af den, for at få eventuelle nullermænd ud.
Avatar billede richardjensen Seniormester
04. juli 2014 - 16:37 #3
'lommeulden' kan sidde tæt pakket fx i køleribber , og det tror jeg ikke du fjerner med støvsuger udefra,-det kan sidde så fint pakket,så det næsten skal pilles ud. Hvis du ikke selv er sikker nok til at åbne , så find en hjælper som både tør og kan gøre det sikkert.
Avatar billede knooxie Nybegynder
04. juli 2014 - 16:54 #4
Er handy nok med elektronik, kan bare ikke få kabinettet ordenligt op, jeg prøver igen.

Modtager stadig gerne andre svar.

Har læst omkring på nettet at andre har haft ligende problemer med kortet.

Jens
Avatar billede richardjensen Seniormester
04. juli 2014 - 19:56 #5
Jeg kender ikke specifikt dette kort, - kun nogle 'i familien'.
Det kunne være fint, om andre med samme kort/problemer kunne dukke op med løsning.
Avatar billede MrBukhave Nybegynder
05. juli 2014 - 00:07 #6
Du kunne købe noget "luft på dåse" og så i bunden af din bærbar er der vel nogen riller eller sådan, prøv at pust luft ind der så det pejer ud mod der hvor at blæseren sidder. Jeg kan huske jeg var hjemme hos en ven til et LAN og så kom hans papfar over og sagde "Hold kæft hvor larmer din computer bare meget! Og hvor er den varm! " Han tog så lige sin kompressor og sprøjtede luft ind igennem de små riller så det kom ud af min blæser, og så sagen den ikke en lyd efter kort tid. Håber det hjælper ;)