Avatar billede Pandaboy Nybegynder
03. juli 2014 - 20:41 Der er 26 kommentarer

Windows registrerer ikke mine ram..

Hej. Ja som overskriften siger fucker windows mine ram op..
Jeg har 2* 2*3gb Corsair XMS3 DDR3 ram i. den siger jeg kun har 4 gb.. Hvis jeg tager 1 ramblock ud og prøver siger den jeg kun har 2 gb og ikke 6 som jeg burde og alle drivers er updateret da computeren kun er et par dage gammel..

Jeg kører på:
Windows 7 Ultimate 64-bit.
Intel i5-3340 3.10GHz
Amd Radeon R9 270X GPU
ASRock P67 Pro3 mainboard
Har været inde i msconfig op til flere gange og fjerne/tilføje flueben i "maksimal hukommelse"

Nogle der ved hvad jeg kan gøre for at fikse det.? :)
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2014 - 22:18 #1
Undskyld jeg spørg, men jeg kender dig jo ikke. Er du sikker på, at alle ram er trykket rigtig ned, så de små plastik dimser i siderne klikker i af sig selv?
Hvis ja, så prøv at se her. Har ikke selv prøvet det, men set det anbefalet på nettet.http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=da&prev=/search%3Fq%3Dwindows%2Bdo%2Bnot%2Bregistrate%2Ball%2Bmy%2BRams%26client%3Dfirefox-a%26hs%3DBRU%26rls%3Dorg.mozilla:da:off
Avatar billede Pandaboy Nybegynder
03. juli 2014 - 22:22 #3
Geron - Ja de re sat rigtigt i.. Den kan jo godt registrere de 4 gb ram. Men den mangler jo bare de sidste 8. :)
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2014 - 22:27 #4
Ok det var bare fordi, at det kan være lidt vanskelig med de ram.
Jeg ville selv prøve linket jeg henviste til, men kan ikke åbne programmet.
Avatar billede Pandaboy Nybegynder
03. juli 2014 - 22:30 #5
Jeg har prøvet linket.. Og den siger også jeg har 2*2 ram og ikke de 12 som jeg burde.. Og jeg kan gå helt op til 32 på mit bundkort så ikke der problemet ligger. :)
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2014 - 22:45 #6
Har du prøvet at skifte rundt på ram, for at prøve om nogle af dem har fejl?
Jeg har set, at på nogle bundkort (ikke på mit) skal man, i bios, sætte ram til maximum.
Der kan også være fejl på bundkortet. Måske skulle du køre en memory test?
Avatar billede Pandaboy Nybegynder
03. juli 2014 - 22:52 #7
Har byttet rundt på rammene i dag. Kan lige prøve at gå i bios og tjekke.. Hvor kører jeg en memory test?
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2014 - 23:04 #8
Prøv at trykke start og skriv
mdsched.exe

Eller hent dette program: http://www.memtest86.com/
Avatar billede Pandaboy Nybegynder
03. juli 2014 - 23:20 #9
Jeg har taget testen nu og den sagde der ikke var nogle fejl. :)
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2014 - 23:34 #10
Prøv under Start at skrive msconfig, og gå der ind under Boot og se, om der står noget om memory.
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2014 - 23:36 #11
Du skal også der ind i Advanceret, og der skal stå 0 under maximal hukommelse.
Avatar billede Pandaboy Nybegynder
03. juli 2014 - 23:40 #12
Har prøvet at sætte flueben og fjerne den et par gange i dag. hjalp ikke.
[IMG]http://i61.tinypic.com/ofd753.jpg[/IMG]
[IMG]http://i59.tinypic.com/r20180.jpg[/IMG]
[IMG]http://i57.tinypic.com/4gjf4i.jpg[/IMG]

Her er nogle billeder af bios og et i CPUID og der står det samme over det hele..
Men kan se i CPUID at de kører på 665MHz og det er 1333MHz
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2014 - 23:45 #13
Billederne kan ikke ses, men prøv nu msconfig først.
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2014 - 23:50 #14
Jo har nu set billederne, men kan ikke se fejl.
Avatar billede Pandaboy Nybegynder
03. juli 2014 - 23:51 #15
Har prøvet msconfig.. Og har ikke noget flueben i den så den skulle jo være 0. hvis jeg sætter flueben i kommer den op på 4096
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2014 - 00:07 #16
Nå Ok. Her kan du sammenligne med mine ram. Billedet til højre er under SPD. Der kan man foroven til venstre skifte mellem de forskellige slots, og kontrollere dem hver for sig.
http://peecee.dk/upload/view/439552
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2014 - 00:08 #17
Ps. Man skal lige trykke på "Vis det originale billede"
Avatar billede Pandaboy Nybegynder
04. juli 2014 - 00:15 #18
Det kan jeg også men der står ikke noget i "NB Frequency" feltet ved mig. Der er bare blankt felt.
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2014 - 00:26 #19
Der må jo være noget galt. Med en så ny maskine, ville jeg i en sådan situation benytte mig af garantien, og lade forretningen undersøge det. Hvis der er noget galt med ram eller bundkort, kan du jo slås med det i evighed. Det er surt, men jeg tror det er den eneste løsning.
Avatar billede Pandaboy Nybegynder
04. juli 2014 - 00:32 #20
Ja et eller andet må der være galt. Men kan ringe ind og høre hvor jeg købte delene eller smide den over til min ven som arbejder med det til daglig som også samlede den. han kunne nu heller ikke forstå det..
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2014 - 00:46 #21
Nå det er en selv-samler, så er der jo kun hardware garanti og det er vist mere teoretisk, for man skal bevise, at man ikke selv har gjort noget forkert. Ja så er løsningen vel, at smide den over til din ven.
Avatar billede Pandaboy Nybegynder
04. juli 2014 - 00:51 #22
Det kan også sagtens være det er rammene. For de er brugte da han købte nye men de virkede på hans så ved ikke..
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2014 - 01:09 #23
Ja det kan simpelhen være, at de ram ikke kan køre på den computer?
For nogle år sidden købte jeg et Asrock bundkort og satte de ram i, jeg havde i forvejen. Maskinen kunne slet ikke starte op. Prøvede nogle andre ram, i forretningen, og den startede fint op. Ingen forstod hvorfor, de gamle ram var fine.
Man skal heller ikke blande ramtyper, for selv om de kan køre sammen, risikerer man en forringelse i ydelsen. Jeg ville ikke selv købe brugte ram, man ved jo aldrig hvad de har været udsat for.
Hvis man bestiller ram til et bestemt bundkort, og det ikke fungerer, har man krav på at få dem byttet eller få pengene tilbage.
Avatar billede Pandaboy Nybegynder
04. juli 2014 - 01:13 #24
Ja kan godt tænkes. Han havde os bare et asrock bundkort og der virkede de fint men må se i morgen.:)
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2014 - 01:18 #25
Ja nu vil jeg også snart skrubbe i seng. God nat:-)
Avatar billede PrOz Nybegynder
05. oktober 2014 - 03:52 #26
Hej Pandaboy :) Jeg bryder ind og begynder deltagelsen..

Du kan starte ud med at gå ind i kør "MSconfig", fanen "General-->Diagnostisk start" lad den starte op i windows, derefter genstart igen, efter du har været i MSconfig igen og ændret "Diagnostisk start" til General Normal start" genstart.

Installer Everest v2.20 http://www.softpedia.com/get/System/System-Info/Everest-Home-Edition.shtml <---- Gratis program, du skal bruge det til at tjekke efter memory dine ram er på lidt senere, hvis det bliver nødvendigt :)
&
Prøv at ændret dine ram's rækkefølgen i dine DIMM slots, i rækkefølgen, både med en enkelt ram blok 1/4 og derefter parhvis 2/4, hvis du kan følge mig :)