Avatar billede petert Forsker
02. juli 2014 - 06:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

E-mail til 2 modtagere fra samme mail konto

Hej
Jeg har følgende spørgsmål.
Jeg har et domain navn, med tilhørende mail adresser.

En af mailadresserne, er faktura@mitdomaine.dk
Denne mailkonto bruger leverandører til at sende faktura til mig via.

Mit bogholderi og drift sted er 2 forskellige fysiske steder.

Kan jeg og evt. hvordan kan, opsætte min konto så mail sendes direkte både til bogholderi og drift, og hvis bogholderi besvare en sådan mail (til kunden) for drift en kopi af besvarelsen

MVH
Petert
Avatar billede alanm Nybegynder
02. juli 2014 - 11:59 #1
Du skal nok have gang i nogle regler. For den første del se her: http://office.microsoft.com/da-dk/outlook-help/automatisk-videresende-meddelelser-til-en-anden-e-mail-konto-HA010227668.aspx

Mht. automatisk kopi er det måske lidt mere tricky, men kan formodentlig også klares med en regel (her skal der nok kunne skelnes mellem de mail, hvor der skal sendes cc, og dem der ikke skal).

Hilsen
Alan
Avatar billede petert Forsker
02. juli 2014 - 12:14 #2
Hej Tak for indlæg.
Måske har jeg udtrykt mig uklar i mit spørgsmål.

Kan løsningen være at der opsættes en mail-konto (den samme)
på de 2 maskiner og først når mail er hentet på begge maskiner slettes de fra mail serveren.
Info
Begge maskiner kører Outlook 2010.

vedr evt. svar på en given mail(tilbage til afsenderen), kan afsenderen vælge med eller uden CC fra Drift/bogholderi.

Ved du om dette kan lade sig gøre, og hvad skal der til.?

MVH
Petert
Avatar billede alanm Nybegynder
02. juli 2014 - 13:52 #3
Normalt vil mail ikke blive slettet på serveren, men blive liggende selvom man læser dem lokalt. Det burde være muligt at sætte op, så man har adgang til den samme mailkonto på to forskellige pc'er. Gå ind i Filer -> Oplysninger -> Kontoindstillinger. Her kan du tilføje en ny konto. Dér findes også en funktion, der hedder stedfortræderadgang - måske den kan anvendes i jeres situation.

Hilsen
Alan
Avatar billede petert Forsker
04. juli 2014 - 13:55 #4
tak for indlæg
Jeg har prøvet, via Imap konti og det virker fint, som det skal bruges.
læg et svar og så kan jeg lukke dette
MVH
Petert
Avatar billede alanm Nybegynder
04. juli 2014 - 19:44 #5
Godt du fik det til at virke.

Hilsen
Alan