Avatar billede Hitman Praktikant
27. juni 2014 - 21:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mister jeg mine gemte mails?

Hej.

Hvis jeg vil slette en email-konto i Outlook, kommer der følgende besked:

"Alle elementerne i denne konto fjernes fra computeren. Hvis du har kopier af meddelelser eller andre elementer på postserveren, påvirkes kopierne ikke."

Betyder det, at hvis jeg sletter en mail-konto, at jeg så også sletter alle de gemte mails?

På forhånd tak :)
Avatar billede pcvictor1999 Nybegynder
27. juni 2014 - 22:00 #1
JA det ville jeg tro. Men du kunde eventuelt lave en backup af dine mails og prøve dig frem.
Avatar billede Hitman Praktikant
27. juni 2014 - 22:12 #2
Update: det gør man ikke. Jeg lavede en backup, og testede. De gamle mails er der stadig.
28. juni 2014 - 00:45 #3
Det kommer an på konto typen og hvordan den anvendte protocol/konto er konfigureret.

POP3 vil med de fleste mail klienter være sat til at hente mailen ned lokalt og slette kopien på serveren.

IMAP vil normal havde en kopi lokalt og på server, og synkronisere de to.

Exchanges protocol er lig IMAP på det punkt.