Avatar billede kristofferk Nybegynder
20. juni 2014 - 09:19 Der er 6 kommentarer

Pdf vil ikke vise tekst fra tekstboks

Hej!

Jeg har lavet en masse sider på Word, som indeholder billeder og tekstbokse.
Her kommer mit problem så - noget af tekst i disse tekstbokse bliver ikke vist i PDF'en når jeg laver den om til dette fra word. Det er kun nogle enkelte, og kan simpelthen ikke finde problem.
Jeg kan fint se teksten i Word?

Mvh. Kristoffer
Avatar billede claes57 Ekspert
20. juni 2014 - 09:24 #1
Anden vej. Hent cutepdf på nettet. Det er gratis. Når det er indlæst vil du have en ny printer (cutepdf). Fra word - eller hvilket som helst andet windowsprogram - kan du nu udskrive til den. Du promptes for et filnavn og så er det gemt, klar til brug.
Avatar billede kristofferk Nybegynder
20. juni 2014 - 10:00 #2
Hej Claes!

Tak for svar! Jeg bruger desværre MAC, så jeg kan ikke downloade "CutePDF".
Men jeg forstår simpelthen ikke hvorfor word ikke bare kan lave pdf'en "ordentligt" af sig selv?
mange af de tekstbokse, som jeg har, viser fint teksten, men det er kun nogle få, som jeg ikke kan se teksten i?

Mvh. Kristoffer
Avatar billede claes57 Ekspert
20. juni 2014 - 10:13 #3
ok - jf http://www.wikihow.com/Create-Pdf-on-Mac-in-6-Different-Ways så har du noget i stil med cutepdf indbygget fra starten. Prøv det (altså via udskrift og 'til pdf')
Avatar billede kristofferk Nybegynder
20. juni 2014 - 10:28 #4
Jeg har forsøgt på det nu. Men med samme resultat!
Prøv og se billedet. Der skal altså være tekst i de tekstbokse, som der ikke er tekst i. Ligesom dem ovenfor.

http://i61.tinypic.com/10olorc.png
Avatar billede claes57 Ekspert
20. juni 2014 - 10:38 #5
Ser mystisk ud. Du kan prøve to muligheder.
Slet de fejlramte tekstbokse, gem og luk. Start dok igen, og opret tekstbokse.
Eller
Opdel dok i mindre enheder - fx side 1-10 i et dok, og 11-20 i et dok. Og så se om fejlen stadig er der.
Avatar billede kristofferk Nybegynder
20. juni 2014 - 10:44 #6
Jeg prøver!
Tak for hjælpen!