Avatar billede Andersbhansen Nybegynder
14. juni 2014 - 21:41 Der er 2 kommentarer

NETVÆRKSPROBLEMER efter Windows ikke kunne oprette forbindelse til tjenesten Klient til gruppepolitik

Hej.

Min computer er en Acer Aspire V-551G.

Min computer, der ellers har startet vildt hurtigt op indtil nu, er begyndt at stå på 'Velkommen' i ca. 10 min., inden den til sidst giver op, og lader mig taste koden igen.
Ydermere er den også begyndt at komme med en besked, når jeg endelig er logget på.
Windows kommer med beskeden:

"Windows kunne ikke oprette forbindelse til tjenesten Klient til gruppepolitik. Problemet forhindrer, at standardbruggere logger på. Som administrativ bruger kan du finde flere oplysninger om, hvorfor tjenesten ikke svarede, i systemets hændelseslogfil."

Dette har så resulteret i, at min computer, uanset hvilket netværk, der er koblet til,  ikke har net.

Er der nogen, der har nogle gode råd?
-For jeg har prøvet at finde flere oplysninger i systemets hændelseslogfil, men da jeg ikke er nørd til computer, ved jeg ikke, hvad alle de fejl, den har reporteret om, betyder.

(Hvis I ønsker, jeg godt skrive fejlene..)

Mvh. Anders.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juni 2014 - 09:15 #1
Hej Anders.
1: Har du prøvet at systemgendanne til før problemet opstod?
2: Lægge en Windows cd i computeren og reparere systemfiler med sfc /scannow?
http://www.sevenforums.com/tutorials/1538-sfc-scannow-command-system-file-checker.html
Husk at køre den som administrater (højreklik på kommandoprompt)
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juni 2014 - 09:17 #2
Håber det er Win 7 du kører :-).