Avatar billede jerslev01 Nybegynder
10. juni 2014 - 17:04 Der er 3 kommentarer

blæk pratroner

jeg har købt blækpatrner der er uorginale og den ene smed en del blæk ud i printeren så den ikke kan bruges mere.
hvem skal betale en ny printer og dækker noget dette ?
for når det er patronen der har gjort det skal firma der sælger dem betale eller skal man selv
Avatar billede 220661 Ekspert
10. juni 2014 - 17:29 #1
Hej og velkommen til.
Kan du bevise overfor dem at det er deres patron der har lavet ravagen?
De vil i hvert fald gøre alt for ikke at betale dig en ny printer, og vil påstå du har brugt produktet forkert.
Og printerproducenten vil heller ikke, da du har brugt uoriginale patroner.
Men det sidste er vel ikke en option, da den formodentligt har overskredet garanti perioden.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. juni 2014 - 14:18 #2
Sandsynligvis kommer du selv til at hænge på den...

Printerproducenten og butikken der har solgt dig printeren, vil til enhver tid hævde det er dit eget problem at du har brugt uoriginale patroner.

Producenten og forhandleren af printerpatronen vil hævde det er et hændeligt uheld, og tilbyde dig at ombytte selve patronen til en ny... - men erstatning af følgeskade som følge af en defekt vare... - det skal du slås for.

Så helt som 220661 skriver, HVIS du er i stand til at dokumentere at den ikke har været fejlmonteret, og at den IKKE var utæt før du monterede den (var den utæt før, har du handlet uansvarligt ved at montere den), så er der en teoretisk chance for at producenten/forhandleren af patronen vil dække dit tab.
Men start med at tjekke betingelserne for brugen af patronen - her vil sikkert stå mere om i hvilke situationer de ikke dækker.

Har du en forsikring, kan du forsøge at få dem ind over. Men det kan sjældent betale sig på en blækprinter.

Summa summarum - med mindre du ved du har en oplagt sag, så spar tiden og en masse ærgerlser og køb en ny...
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juni 2014 - 15:54 #3
Nu skal man så også lige vurdere printerens nypris, før man sætter det store apparat i gang.
Er der en billig printer til under 500 kr eller en til 2500kr eller dyrere.

Jeg har selv en gammel HP Officejet G55 fra 1999 som jeg kører med uoriginale patroner i. Og ja, jeg har også været uheldig med en sort patron der svinede under printeren, dog uden den tog skade af det heldigvis.