Avatar billede klavil Seniormester
07. juni 2014 - 19:05 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Viaplay fra Ipad 4 til AppleTV mangler nogen gange tekst på tvét

Jeg har problemer med teksten på det jeg afspiller på Viaplay. Nogle gange bliver teksten blivende på Ipaden mens filmen godt nok er på mit TV.
Når synkroniseringen fra og til, men det er sjældent det virker. Kan så lukke Viaplay og starte op og så fungerer det nogle gange efter første gang???
Jeg har programmet Infuse hvor jeg kan se film og der virker det ikke til at være et problem.

Nogen der har en ide om hvordan det afhjælpes?

Jeg har lige nulstillet mit AppleTv da jeg havde problemer med at filmene hakkede og nogle gange sprang de tilbage til Ipadén så jeg skulle åbne Airplay igen :( Nu ser det dog ud til at fungere igen.
Avatar billede Blueeyez Mester
08. juni 2014 - 03:34 #1
Er dit appletv trådløst eller kablet?

Kan være din router ikke kan håndtere det 100%?
Avatar billede klavil Seniormester
08. juni 2014 - 12:23 #2
Det var trådløst men har sat kabel i for at se om det hjalp noget. Det gjorde det dog ikke, men her er jeg dog i tvivl om det skal sættes op eller den selv registrerer kablet?
Avatar billede Blueeyez Mester
08. juni 2014 - 19:17 #3
Det skal du tjekke under appletvets indstillinger.
Avatar billede klavil Seniormester
08. juni 2014 - 20:10 #4
Det ser ud til at det er kablet tilslutning. Jeg kan ihvertfald ikke finde den trådløse tilslutning længere?
Avatar billede Blueeyez Mester
08. juni 2014 - 21:18 #5
Okay.

Ved du hvordan du indstiller din router?
Avatar billede klavil Seniormester
09. juni 2014 - 20:42 #6
Nu ved jeg ikke hvad du mener med at indstille min Router. Hvad skal indstilles på den?
Avatar billede Blueeyez Mester
09. juni 2014 - 22:48 #7
Først og fremmest skal den have en fast kanal. På 2.4 ghz skal du vælge mellem kanal 3 og 11, derudover skal det kun være på -n wifi hvis din router understøtter dette?

Dette vil give det mest optimale wifi til din ipad som gerne skulle understøtte -n mig bekendt :-)
Avatar billede klavil Seniormester
10. juni 2014 - 11:32 #8
Den er på kanal 5. det ser ud til at være den der er mest fri ifølge wifi analyser appen.
Det med -n kan jeg ikke lige finde nogle steder at sætte op?
Når jeg tjekker hastighed via wifi så er der fuld blus på, og det er samme sted som apple tv kører. Der er heller ingen problemer med at afspille via ipad
Avatar billede Blueeyez Mester
10. juni 2014 - 12:51 #9
Er det muligt at hente hele filmen fra viaplay på din ipad?

Har din ipad et bred oplader stik eller det smalle (nyere) ? Hvis bredt kan du købe et slags hdmi kabel, mener ikke man kan med nyere modeller.. Problemet kan tænkes at være viaplays app..
Avatar billede klavil Seniormester
10. juni 2014 - 17:51 #10
Ja det fungerer fint nok på min Ipad. det er en 4 med det smalle stik. Viaplays app fungerer dog fint nok med både bærbar og et smart tv. Ser også ud til det kun er teksten der er problemer med nogle gange ved overførslen til apple Tvét
Avatar billede klavil Seniormester
09. juli 2014 - 07:12 #11
som du siger må det være viaplay app det nok er galt med. Smid et svar så lukker jeg
Avatar billede Blueeyez Mester
09. juli 2014 - 08:00 #12
Får du her. Afmelder overvågning af denne tråd.