Avatar billede NielsErikP Mester
05. juni 2014 - 23:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

WIFI ... Fingerprints!!!

Hej Eksperter.

"Kommer jeg nu hjem til dig" med min smartphone. Og du siger "du kan da logge på mit Wifi Netværk for at spare din data".

Så vil jeg gerne høre jeg herinde. Hvilke oplysninger gemmer dit WIFI netværk om min Smartphone.?? Gemmer den IMEI osv??

Håber der er en haj med lidt oplysninger.

På forhånd tak!
05. juni 2014 - 23:55 #1
Den kan gemme din enheds hostname samt WiFi korts MAC adresse.

Man kan selvfølgelig også logge hvor når du loggede på, hvilke sider/ip adresser, længden af besøgene, mængden af data overførst (op og ned)... det meste private udstyr gør det dog ikke, eller har ikke mulighederne.
Avatar billede NielsErikP Mester
06. juni 2014 - 00:57 #2
Hej...

Så det du siger "at efter jeg har besøgt dit wifi netværk" og logget af igen. Har du ingen info der kan bruges til at besøge min smartphone efter at jeg har forladt dit hjem og netværk?
06. juni 2014 - 01:03 #3
Ja, det er korrekt.
Avatar billede NielsErikP Mester
06. juni 2014 - 23:37 #4
Hej.

Kommer det nok ikke videre, uden at krype udover spørgsmålets grænser.
Så jeg siger tak for info "TheBlackKnight".. Smider du lige et svar?
07. juni 2014 - 01:55 #5
Sure :)