Avatar billede janmorup Nybegynder
05. juni 2014 - 21:17 Der er 4 kommentarer

Windows 8: Tjenesten Tjenesten brugerprofil blev ikke logget på. Brugerprofilen kan ikke indlæses

Hej eksperter
Jeg er løbet ind i lidt af et problem :-/

Når jeg prøver at logge på min computer med Windows 8, enten som administrator eller almindelig bruger, så får jeg følgende fejl:
Tjenesten Tjenesten brugerprofil blev ikke logget på. Brugerprofilen kan ikke indlæses

Jeg har prøvet at starte op og holde F8 nede. Jeg får så muligheden for a logge på som administrator, men får stadig samme fejl. Har ledt efter løsninger på nettet, men det er alle beskrivelser for Windows 7

Er der én i dette forum, der kender løsningen?

Med venlig hilsen
Jan Mørup
Avatar billede claes57 Ekspert
05. juni 2014 - 21:21 #1
win7 og win8 er ret ens på mange områder - har du prøvet en win7-opskrift?
Avatar billede milter Ekspert
05. juni 2014 - 22:22 #2
For et par uger siden fik jeg et par computere med samme fejl i gang igen ved at råde brugerne til at forsøge en Systemgendannelse til et tidspunkt før, fejlen opstod.

http://www.spywarefri.dk/artikel/systemgendannelse/
Avatar billede milter Ekspert
05. juni 2014 - 22:26 #3
Tilføjelse til #2.

Glemte at fortælle, at i begge tilfælde skulle computeren startes op i fejlsikret stand. Begge computere kørte Win7. Her er en opskrift til Win8:

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-8/windows-startup-settings-including-safe-mode
Avatar billede janmorup Nybegynder
15. juni 2014 - 22:15 #4
Hej Gutter
Tak for input. Her desværre lige været offline pga. arbejde

Jeg har prøvet Microsofts forslag til at komme i fejlsikret tilstand.
Men der kommer ingen valg muligheder frem, når jeg trykker på tænd/sluk ikonet. Så jeg får dermed heller ikke muligheden for at holde "skift" tasten nede og vælge genstart.
Men jeg kan godt vælge mellem dansk/ engelsk tastatur. så musen virker fint!

Jeg har en anden computer med Windows 8, så kan godt se hvordan det burde virke. Er der andre muligheder?

Ved at holde F8 nede fra starten, fik jeg F12 muligheden
"Please select boot device:"
P0: WDC WD10EADX-22TDHB0
P1: ATAPI DVD A DH16ABSH
ESC to boot using defaults

Kender ikke konsekvensen af de 2 valg, så jeg valgte defaults ved at trykke ESC
Men det hjalp stadig ikke.

Er der andre, som er Hard Core og har ideer?