Avatar billede martin_moth Mester
05. juni 2014 - 14:24 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Min NAS Synology 212+ siger BIIIIIIP

Min NAS siger BIIIIIIP. Men den virker umiddelbart upåklageligt - det eneste jeg bruger den til er som lager for familiens filer.

Status-indikatoren lyser gult, ikke grønt, og den siger som sagt BIIIIIIP. Meget højt!

Hvordan finder jeg ud af hvad der er galt, og hvordan fikser jeg det? Det larmer så meget, at jeg bliver nødt til at slukke den, så nu har jeg faktisk ingen NAS.
Avatar billede Blueeyez Mester
05. juni 2014 - 14:43 #1
Tjek harddiskene i dens kontrol web panel? Kunne vidst være en af dem der er noget med..
Avatar billede wjens Guru
05. juni 2014 - 14:48 #2
Check Synologys brugervejledning, appendix B, led-indikatorer.
Der er en komplet oversigt.

Meningen med orange afhænger af om det er status eller disk-lampen, og om den blinker eller lyser statisk.
Avatar billede martin_moth Mester
05. juni 2014 - 15:03 #3
Jeg finder en brugervejledning et sted på nettet - det var naturligvis et sted at starte :-)
Avatar billede martin_moth Mester
05. juni 2014 - 16:21 #5
Hmm, den blinker gult =
No Volume / Volume degraded or crashed

Jeg har fuld adgang til alle filer. Jeg har i øvrigt brugt 0,5 af 1,8 TB.

Hvad skal man så gøre?
Avatar billede wjens Guru
05. juni 2014 - 16:57 #6
Alarmen lyder alvorlig, kan det være at du kører med spejl og den ene disk er crashed, så har du jo netop stadig data på den anden disk. Er der ikke noget i log/status på dens web side.
Avatar billede martin_moth Mester
05. juni 2014 - 17:03 #7
Hmm - den ene disk er åbenbart "degraded". Hvis jeg vælger reperer, kommer advarsel om at den sletter alle data.

Diskene er hver 1,8 GM. Er de et spejl af hinanden, således at jeg godt kan reperere den ene uden at miste data?
Avatar billede wjens Guru
05. juni 2014 - 17:08 #8
Ingen erfaring.

Men jeg ville tage backup NU på et andet medium!
Avatar billede Blueeyez Mester
05. juni 2014 - 21:41 #9
Antager de kører raid 1, sluk din nas og køb en ny harddisk og sæt i. Start din nas og den vil synkronisere dataen fra disk 1 til 2. Vil dog anbefale dig at lave en 3 backup på en tredje harddisk som ikke sidder i din nas.
Avatar billede martin_moth Mester
09. juni 2014 - 22:08 #10
Smid svar - - vejen til succes var primært lige at forstå dioderne. Den ene disk var i stykker, men kunne fikses, så nu kører alt 100% og ingen data tabt. Tak for hjælp - og smid svar
Avatar billede wjens Guru
09. juni 2014 - 22:51 #11
Ok.
Avatar billede Blueeyez Mester
09. juni 2014 - 22:56 #12
Får du her :-)