Avatar billede ChapTs Nybegynder
31. maj 2014 - 15:23 Der er 13 kommentarer

CTRL+A Virker Ikke?

Hejsa...
Hver gang jeg gerne vil markere alt ved brug af CTRL+A, sker der ikke noget. Jeg har oplevet det før, men det fik jeg fikset ved at bruge programmet KeyRocket. Men det kan jeg ikke bruge da det er udløbet.

Men der må da være en anden måde, end at bruge et program, til at fikse det problem på?

Håber virkelig at I kan hjælpe.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. maj 2014 - 16:30 #1
bærbar eller stationær pc?
Har du prøvet om der skulle være en nyere driver til dit keyboard?
Avatar billede claes57 Ekspert
31. maj 2014 - 16:36 #2
Tjek om fx dit grafikkort er sat med aktive genvejstaster. Og prøv at lukke samtlige kørende ting i systembakken. Hvis det er i et office-program alene, at fejlen er, så tjek om der er en makro, der er koblet på ctrl+a.
Avatar billede ChapTs Nybegynder
31. maj 2014 - 19:11 #3
Jeg kører på en stationær computer. Da jeg er meget imod programmer, som er åbne konstant, uden min tilladelse, kan jeg udelukke åbne processor i baggrunden :)
Avatar billede claes57 Ekspert
31. maj 2014 - 19:19 #4
sker det i alle programmer (test på notebook og paint - hvis de to 'dummeste' har fejlen er den nok global)
Avatar billede ChapTs Nybegynder
31. maj 2014 - 19:28 #5
Det er over det hele.
Avatar billede claes57 Ekspert
31. maj 2014 - 19:43 #6
højreklik på alle (også skjulte) genveje på skrivebordet. Vælg egenskaber, fanebladet Genvej. Tjek at genvejstast står til 'ingen'.
Avatar billede ChapTs Nybegynder
31. maj 2014 - 19:47 #7
Hvad har det med noget at gøre? :)
Avatar billede claes57 Ekspert
31. maj 2014 - 19:57 #8
hvis du på skrivebordet har tildelt en genvej ctrl+a så ejer den jo tasten.
Avatar billede ChapTs Nybegynder
31. maj 2014 - 20:00 #9
Oh.... Har ikke nogen shortcuts på skrivebordet udover min Recycle Bin :)
Avatar billede ChapTs Nybegynder
31. maj 2014 - 20:11 #10
NVM... Fandt ud af det. Men ellers tak for hjælpen.

Det var åbenbart Skype, som af en eller anden årsag blokerede for det. Jeg undersøger straks om jeg ikke kan fjerne "låsen" :)
Avatar billede ChapTs Nybegynder
31. maj 2014 - 20:12 #11
Det var fordi at der var slået en Hotkey til på CTRL+A, som gjorde at man kunne svare et opkald, ved at trykke på CTRL+A
Avatar billede claes57 Ekspert
31. maj 2014 - 20:19 #12
det passer så ikke med #3 - åbne programmer?
Men skidt pyt - det er løst - bare læg et svar selv og accepter det, så spg lukkes.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juni 2014 - 10:47 #13
#12 Jo det synes jeg da umiddelbart det gør.