Avatar billede dudu Nybegynder
29. maj 2014 - 13:48 Der er 3 kommentarer

Rich client

hej
jeg har en opgave som lyder hvad er rich client ??
er der nogle som kan fortælle mig hvad rich client er for noget??
det som jeg har skrevet er :
What is a rich client?
rich client er en computer i klient server arkitektur eller netværk,der typisk giver rig funktionalitet uafhængig af server i modsat af tynd klient som er stærkt afhængig af server applikationer.Rige klienter gør det muligt for en bruger at har rige interaktion med software applikationer.Rich client applikationer kan skrives i flere programmeringssprog. f.eks. java Microsoft Visual Basic , .NET. Den vigtigste forskel mellem rig klient og web applikationer er fysisk applikationsarkitektur,men både rig klient og browser baserede applikationer har flere logiske applikationslag (præsentation lag, forretningslogik, database logik. I rig klient applikationer er de fleste applikationslag ligger på klienten ,mens browser baserede programmer kører på en server.

Rich client applikationer tilbyder følgende  fordele
rige funktionalitet
brugeroplevelse
          - menuer , ikoner, flere valgmuligheder for anvendelse navigation
          - mulighed for at kører flere opgaver på samme tid
mindre arbejde på serveren
bedre responstid for nogle opgaver

rich client applikationer har følgende ulemper
vedligeholdelsesomkostninger kan være for dyrere
indsamling og debugging brugernes problemer er mere vanskeligt i en rig klient program

er det korrekt??
Avatar billede arne_v Ekspert
29. maj 2014 - 15:34 #1
rich client er applikationen ikke computeren

desktop GUI apps er normalt rich client, men en web app kan ogsaa vaere det hvis der er nok kode client side (Java applet, Silverlight, Flash, heavy AJAX - se RIA) men fat client vil normalt udelukke web apps
Avatar billede dudu Nybegynder
29. maj 2014 - 17:08 #2
aha ok
har du ikke god hjemmeside som fortæller om hvad rich client er for noget ??
Avatar billede dudu Nybegynder
29. maj 2014 - 17:13 #3
hjemmesider*