Avatar billede utah2000 Nybegynder
17. august 2001 - 14:40 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

threads

Jeg har ikke før arbejdet med tråde men vil gerne igang. Jeg få en fejl.

Jeg bruger thread::pool og får denne fejl:

This perl was built for \"ithreads\", which currently does not support Thread.pm.
Run \"perldoc Thread\" for more information at C:/Perl/site/lib/Thread/Pool.pm line 110.

Jeg har installeret threadpool ?

I min kode står der:

use Thread::Pool;
    $pool = Thread::Pool->new();
    $pool->set_min(2);
    $pool->set_max(20);

Inde i en lykke åbner jeg en tråd for hver:

$pool->enqueue(\\&sms, @args);

Hvor sms er en funktion med argumenterne args?

Hvad er der galdt ?????
Avatar billede jespernaur Nybegynder
17. august 2001 - 15:59 #1
Det ser ud til, at din Perl ikke er bygget til at understøtte tråde, det er i hvertfald hvad fejludskriften antyder.

Du må få fat i en Perl bygget med tråd-understøttelse, evt bygge den selv.
Avatar billede thomasledet Nybegynder
17. august 2001 - 22:12 #2
det kan være fordi du kører skidtet på en windows maskine... der findes vist ikke tråd-understøttelse på windows... er dog ikke helt sikker med NT og 2000 ... 98 og ME kan du godt glemme... de understøtter det ikke..
Avatar billede utah2000 Nybegynder
19. august 2001 - 14:21 #3
jeg kører NT4 pis, har I en bedre ide til at lave en ny tråd pr gemmenkørelse i en løkke ? Den nye tråd skal kalde en subrutine.

Der er noget der hedder perlfork ?

Jeg giver 10 point ekstra. jeg ved godt at 36 point ikke er meget men jeg har ikke flere.
Avatar billede utah2000 Nybegynder
22. august 2001 - 14:45 #5
jeg har prøvet mig lidt frem, men kan ikke rigtigt få det til at virke :o(  Har du et forslag

Jeg har en løkke hvorfra jeg skal køre en subrutine, denne subrutine tager \'lang\' tid at afvikle. Derfor vil jeg gerne åbne en tråd til hver kald af subrutinen i løkken for ikke at vente i løkken.
Avatar billede thomasledet Nybegynder
22. august 2001 - 17:59 #6
nej, desværre... hvis dokumentationen ikke hjælper dig, er jeg uden forslag...:/ arbejder desværre ikke så meget med perl på windows-platform...