Avatar billede Ajers89 Nybegynder
26. maj 2014 - 17:11 Der er 1 kommentar

ASP.net + Samarbejde med Database / Backend programmering

Goddag alle sammen, jeg er i gang med at kode og programmere et lille business website for 2 kammerater. Jeg er nu blevet færdig med selve Designet & kodningen samt enkelte Javascript integrationer.

Men nu har jeg lyst til at gå skridtet videre (mest for egen læring) og begynde at arbejde siden hen mod at have lidt mere backend programmering.

Hvad jeg gerne vil have er:

- De skal kunne opdatere nyheder, uden at skulle uploade selve index.aspx filen på ny igennem ftp program.

- Da jeg har lidt problemer med at google nogle guides, da jeg ikke 100% ved hvad jeg skal søge efter, har prøvet alt fra backend programmerings guide, til SQL guides, database guides osv. Men der kommer ingen relevante guides frem, som trin for trin lærer sig at bruge Database.

Jeg har studeret som web integrator, og vi havde kort om Databaser, men må erkende at jeg nok har forglemt det hele, og vil meget gerne i gang med at læse om det igen.

SÅ ALT I ALT søger jeg;

Guides der lærer mig at sammenkoble min hjemmeside med en database, sådan jeg kan lave den dynamisk, og gør det muligt for mine kammerater at opdatere enkelte elementer uden FTP.
Avatar billede keysersoze Guru
26. maj 2014 - 17:39 #1
Der er ikke én måde at arbejde med en database på så med dit spørgsmål risikerer du desværre at blive mere forvirret end du er allerede nu - så er du allerede advaret.

Jeg vil foreslå at du kigger på Entity Framework - det har en masse fordele, blandt andet at du ender med noget typestærkt - og det kan du finde tutorials til her http://www.asp.net/entity-framework i enten web forms eller mvc.