Avatar billede Ajers89 Nybegynder
23. maj 2014 - 20:55 Der er 4 kommentarer

SMTP Server til kontakt formular

Hej alle sammen, jeg er ved at lave en lille business hjemmeside til 2 kammerater. Jeg har lavet en kontakt formular, men har nu brug for en smtp server, som selvfølgelig gerne skulle være tæt på 100% oppe.

Men, det store spørgsmål er. Hvis man køber et domæne, følger der så en SMTP server med, eller skal man bare bruge en der er gratis / public, eller hvordan plejer de "professionelle" at oprette deres kontakt formular.

Konklusion (hvad jeg mangler)

1. Hvordan opretter man normalt en kontakt formular (hvilken smtp er normal at bruge)
2. Hvor kan jeg finde en gratis SMTP, der er oppe tæt på 100% (i tilfælde af der ikke hører en med til sit domæne)

mvh

Ajers89
23. maj 2014 - 21:21 #1
Et domæne er bare et menneske læselig adresse som peger på en IP adresse (læs om DNS), og har ikke noget hosting at gøre.

Så du skal enten selv havde en server eller købe hosting service.

SMTP servicen kan være på samme maskine som web serveren eller på sin egen maskine.

Du må skrive noget information som dit specifikke setup, før jeg kan give et bud på en løsning.
Avatar billede Ajers89 Nybegynder
23. maj 2014 - 21:53 #2
#1 Tak for dit hurtige svar.

Okay, jeg giver det et forsøg med at give flere detaljer.

Jeg har købt et domæne hos Unoeuro https://www.unoeuro.com/

Siden jeg er ved at lave en lille firma hjemmeside, for 2 kammerater som lige har startet egen virksomhed. Så det første lange stykke tid vil der ikke være så forfærdelig mange henvendelser igennem kontakt formularen.

Hjemmesiden + kontakt formularen

www.securehome.nu

Hvad jeg 100% søger

1. En SMTP server, som kunderne kan sende deres mails fra, sådan de ikke skal ind og bruge deres egen.

2. En SMTP server som er gratis, og har tæt på 100% oppe tid. Altså den som standard altid virker og er pålidelig.

Specifikke setup

1. Der er ikke rigtig noget setup. Ved ikke om jeg helt forstår dit spørgsmål angående setup. Hjemmesiden kører over domæne hos unoeuro. Så eneste jeg mangler er en SMTP server, jeg kan bruge til at sætte ind i følgende kode:

SmtpClient client = new SmtpClient("mail.YourDomain");
Avatar billede Ajers89 Nybegynder
23. maj 2014 - 22:01 #3
Jeg har fået problemet løst, jeg brugte bare google smtp server :) Ellers tusind tak for hjælpen:)
23. maj 2014 - 22:13 #4