Avatar billede belsen Nybegynder
23. maj 2014 - 11:59 Der er 3 kommentarer

Word 2013: Muligt at låse dok. / gøre ubrugeligt efter en uge er gået?

Hej

På vores hjemmeside vil vi gerne tilbyde download af Word-blanketter mod betaling.

Kan det lade sig gøre, at den downloadede fil bliver ubrugelig efter en uge fx? Eller hvad kan man gøre her?

Skal jeg hellere over i pdf-format - kan det gøres her?

Vh. Anita
23. maj 2014 - 15:37 #1
Mon ikke det var en ide, at du startede med at kigge på disse:
http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/belsen
23. maj 2014 - 15:37 #2
Avatar billede CRKrogh Ekspert
23. maj 2014 - 17:55 #3
Der er ingen simpel måde at løse det på. Der findes noget i Office, der smager lidt af DRM - de kalder det så bare IRM i stedet. Men deres egen beskrivelse af muligheder og begrænsninger er langt bedre, end hvad jeg kan gøre på få linjer, så kig på det her:

http://office.microsoft.com/en-gb/help/information-rights-management-in-the-2007-microsoft-office-system-HA010102918.aspx

De bedste hilsner