Avatar billede DummieComputer Nybegynder
20. maj 2014 - 19:58 Der er 4 kommentarer

Failed to valildate certificate / Dan ID/Nem ID

Hej herinde.

Jeg har problemer med at komme på min netbank (Har nykredit) Hvergang den skal har kørt java runnet kommer denne boks frem:

http://i.imgur.com/QSAVIVv.jpg

Failed to valildate certifica
This Application will not be executed

Og når jeg trykker More Information kommer dette frem

java.lang.NullPointerException
at com.sun.deploy.security.CertUtils.getExistingAliases(Unknown Source)
at com.sun.deploy.security.CertUtils.contains(Unknown Source)
at com.sun.deploy.security.SessionCertStore.contains(Unknown Source)
at com.sun.deploy.security.TrustDecider.getValidationState(Unknown Source)
at com.sun.deploy.security.TrustDecider.validateChain(Unknown Source)
at com.sun.deploy.security.TrustDecider.isAllPermissionGranted(Unknown Source)
at sun.plugin2.applet.Plugin2ClassLoader.isTrustedByTrustDecider(Unknown Source)
at sun.plugin2.applet.Plugin2ClassLoader.getTrustedCodeSources(Unknown Source)
at com.sun.deploy.security.CPCallbackHandler$ParentCallback.strategy(Unknown Source)
at com.sun.deploy.security.CPCallbackHandler$ParentCallback.openClassPathElement(Unknown Source)
at com.sun.deploy.security.DeployURLClassPath$JarLoader.getJarFile(Unknown Source)
at com.sun.deploy.security.DeployURLClassPath$JarLoader.access$1000(Unknown Source)
at com.sun.deploy.security.DeployURLClassPath$JarLoader$1.run(Unknown Source)
at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
at com.sun.deploy.security.DeployURLClassPath$JarLoader.ensureOpen(Unknown Source)
at com.sun.deploy.security.DeployURLClassPath$JarLoader.<init>(Unknown Source)
at com.sun.deploy.security.DeployURLClassPath$3.run(Unknown Source)
at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
at com.sun.deploy.security.DeployURLClassPath.getLoader(Unknown Source)
at com.sun.deploy.security.DeployURLClassPath.getResource(Unknown Source)
at sun.plugin2.applet.Plugin2ClassLoader$2.run(Unknown Source)
at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
at sun.plugin2.applet.Plugin2ClassLoader.findClassHelper(Unknown Source)
at sun.plugin2.applet.Applet2ClassLoader.findClass(Unknown Source)
at sun.plugin2.applet.Plugin2ClassLoader.loadClass0(Unknown Source)
at sun.plugin2.applet.Plugin2ClassLoader.loadClass(Unknown Source)
at sun.plugin2.applet.Plugin2ClassLoader.loadClass0(Unknown Source)
at sun.plugin2.applet.Plugin2ClassLoader.loadClass(Unknown Source)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(Unknown Source)
at sun.plugin2.applet.Plugin2ClassLoader.loadCode(Unknown Source)
at sun.plugin2.applet.Plugin2Manager.initAppletAdapter(Unknown Source)
at sun.plugin2.applet.Plugin2Manager$AppletExecutionRunnable.run(Unknown Source)
at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

Jeg aner ikke hvad jeg skal gører, så har i nogle ideer?

Har prøvet at af- og installere Java et par gange dog virker det stadig ikke?
Avatar billede milter Ekspert
20. maj 2014 - 22:54 #1
Avatar billede kurtba Ekspert
21. maj 2014 - 01:47 #2
Det undrer mig, at den skriver at den vil validere digital signatur, idet det jo ikke bruges mere.
Den side den kalder op eksisterer ikke, hvis man prøver direkte at gå ind på den, så derfor kan den nok heller ikke hente certifikatet.
Forsøger du at logge på via et eller andet gammelt link, hvori der blev brugt digital signatur?

Kurt
Avatar billede DummieComputer Nybegynder
21. maj 2014 - 10:06 #3
Nej prøver ikke at komme på fra telefon.

Når jeg er på vej på log ind på mit netbank plejer java lige at kører også kan man skrive sin kode og idogså er man inde,  men efter java er kørt kommer denne boks frem.
Avatar billede milter Ekspert
22. maj 2014 - 23:19 #4
Jeg er ikke ekspert på det her område, men første linje:

java.lang.NullPointerException

betyder, at enten er Nykredits sider i stykker, eller også er din java i stykker. Jeg tror mest på det sidste.

Hvilken version java bruger du? Du kan teste det på denne side:

http://www.java.com/en/download/installed.jsp