Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
15. maj 2014 - 01:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Links i office åbner ikke i standard browser

Hej Alle,

Jeg sidder med et problem, fordi jeg har nogle links jeg modtager pr. mail, disse links skal åbnes, og vises, men indholdet virker desværre kun i Internet Explorer.
Jeg har derfor sat Internet Explorer til at være standard browser, og hvis jeg trykker kør -> www.google.dk, så får jeg også siden vist i Internet Explorer, MEN hvis jeg klikker på et link i Outlook 2010 eller Word 2010, så åbner Firefox.
Jeg har forsøgt at sætte både Chrome og Internet Explorer som standard, det hjælper ikke, og jeg har forsøgt at deaktivere Firefox, det virker heller ikke.

Men hvis jeg afinstallerer Firefox, så får jeg beskeden "Generel fejl. URL-adressen var:.....", dette løses så ved at geninstallere Firefox.

Jeg forstår ingenting når IE er sat som standard browser, hvorfor netop office pakken nægter at bruge det.
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
15. maj 2014 - 07:42 #1
Det er umiddelbart kun i office pakken at dette problem er, for hvis jeg trykker start->kør-> skriver en url -> ok, så åbner den korrekt i Internet Explorer.
Avatar billede flash_84 Nybegynder
15. maj 2014 - 19:23 #2
Hej ferrari_brian,

Det kan der være mange årsager til, men det bunder i, at du på et eller andet tidspunkt har haft Firefox som standard browser - hvad end det har været frivilligt eller ej.

Til at starte med, ville jeg prøve Microsoft's Fix It tool.
Det kan du downloade her: http://support.microsoft.com/kb/310049

Mvh
Flash

NB: På siden der linkes til, er der også en vejledning til, hvordan man gør det manuelt, men træd varsomt, da du skal redigere i registreringsdatabasen.
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
16. maj 2014 - 14:35 #3
Hej Flash_84,

Jeg har i forvejen prøvet den omtalte Fix It, og har også prøvet at redigere registreringsdatabasen, men det hjalp ikke.

Jeg har selvfølgelig prøvet det igen efter dit forslag, men desværre.

Jeg er ved at tro at løsningen bliver geninstallation af Office, hvor den bliver fjernet helt (en reparation var ikke nok).

Det er bare en lang og kedelig process, da der er mange ting der skal opsættes på ny.

Mvh
Brian
Avatar billede flash_84 Nybegynder
16. maj 2014 - 19:31 #4
Hej Brian,

Ja, en re-install vil man helst undgå.

Jeg har fundet denne artikel, som foreslår Microsoft's Fix It Tool som det første, men hvis det ikke virker, har de nogle yderligere forslag.

http://www.ablebits.com/office-addins-blog/2014/01/16/hyperlinks-not-working-outlook/

Jeg kan se, at de bl.a. foreslår:
1) Reinstall af Firefox, Set IE som standard og derefter Firefox uninstall.
2) Import af registreringsnøgle fra en anden PC.
3) System Restore.

Jeg ved ikke, om du har prøvet alt, der står beskrevet, men tag et kig på den og se om der er noget du kan bruge.

Mvh
Flash
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
16. maj 2014 - 21:41 #5
Jeg har ikke prøvet system restore, men problemet er at jeg ikke ved hvornår problemet er opstået, så jeg ved ikke hvor langt der skal rulles tilbage, så jeg vil nok hellere geninstallere Office så.
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
15. juni 2014 - 13:03 #6
Dette spørgsmål blev ikke løst...
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
15. juni 2014 - 13:04 #7
Lukket, så jeg ikke længere får påmindelser om at det er åbent.