Avatar billede himmelfisk Nybegynder
14. maj 2014 - 18:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Er den for varm? (CPU/GPU)

Har netop købt denne pc og er lidt bekymret da jeg synes den bliver for varm, har taget et billede af graderne når jeg spiller Battlefield 4.

Den kører helt stabilt og går ikke ned genstarter eller andet så ved ærlig talt ikke om der er behov for at gøre noget.

- Håber i kan hjælpe :)

http://i57.tinypic.com/2n7glr8.png
Avatar billede himmelfisk Nybegynder
14. maj 2014 - 18:27 #1
Undskyld det er mig der var for hurtig.

Det er en stationær med I7 3770K og 2x7950 i Crossfire. Bundkort et Z77a-GD65 med nyeste BIOS.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. maj 2014 - 18:18 #2
Formoder det er en bærbar du har købt?
Har du en coolingpad du evt kan sætte under computeren når du spiller? Og når du spiller, sidder du så på et plant underlag, så kølingen er optimal?
Avatar billede himmelfisk Nybegynder
14. maj 2014 - 18:29 #3
Kabinettet er et CM stormtrooper med 5-6 blæsere så der burde være nok cirkulation men hvad ved jeg :/
Avatar billede 220661 Ekspert
14. maj 2014 - 18:34 #4
Er det en stationær synes jeg også at 85 grader er for meget, med den mulighed for køling sådan en normalt har.
Kører blæserne på fuld skrald når den viser 100%, eller har bios ændret på blæser hastigheden?
Avatar billede himmelfisk Nybegynder
14. maj 2014 - 18:40 #5
Ifølge det program der kan overvåge kører de 100% Ja, har kigget i BIOS og umiddelbart kan jeg ikke finde hvor der står noget med blæser hastighed :/

Der er så mange forskellige meninger når man søger på problemet. Flere siger at den sagtens kan tåle den varme imens andre siger det er aaalt for varmt..

Kørte Intels stresstest på 5 minutter og der holdt den ved 90-91C men ville gerne have den længere ned hvis det kunne lade sig gøre uden at skulle ud og købe nye blæsere og alt muligt..

Grafikkortene bliver også ret varme, næsten 90grader, er det okay eller?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. maj 2014 - 19:08 #6
Har læst før at temperaturer over 90 grader er skadeligt for hardwaren, så ja jeg mener den kører for varmt.
Avatar billede himmelfisk Nybegynder
14. maj 2014 - 19:28 #7
Forstår bare ikke hvorfor, der er hverken overclocked eller andet. :/ kunne forstå cpu'en måske skal have ny køle pasta men hvorfor grafikkortet bliver for varmt er mig en gåde.

Hmm, men tak for hjælpen alligevel.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. maj 2014 - 19:47 #8
Velbekomme. de kabinet blæsere der sidder, er der nogle af dem der tager luften ind og andre der smider luften ud af kabinettet?
I en gamer pc er det jo meget vigtigt at airflow er rigtigt afstemt, for at opnå den bedste nedkøling. Jeg er ikke selv gamer,så lige hvordan de skal suge/blæse kan jeg ikke lige sige.
Hælper det på temeraturen hvis du tager siden af når du spiller?