Avatar billede Ellebaeken Nybegynder
14. maj 2014 - 17:45 Der er 1 kommentar

MacBook Pro, hverken nye eller gamle ram virker

Pænt goddag..

Har en MacBook Pro 15" tidlig 2011, øhm ja, må indrømme min viden om computere er ikke særlig stor. Men jeg fik skiftet min harddisk for noget tid siden, og skulle så have installeret et nyt OS X. Men kunne ikke bruge internet recovery da mit gamle Apple id var blevet lukket. Men fik ringet til Apple og fik afvide jeg bare skulle købe en CD med OS X snow leopard, hvilket jeg så gjorde. Men da jeg så prøvede at installere det fik jeg 3 bip, prøvede så at læse lidt om det og kom frem til der skulle nye RAM til. Så jeg gik ned til en IT/computer butik og fik dem til at bestille nogle nye som jeg kunne bruge, hvilket jeg så fik dagen efter. Og har først lige haft tid til at sætte dem i nu, men får stadig de 3 bip lyde...
Prøvede så lige at google de nye RAM som jeg har fået (kingston KVR13S9S8/4) og kunne så læse mig frem til at der er faktisk også andre der har haft problemer med denne model (noget med nogle VALUE som åbenbart ikke virker i mac)

Men synes bare det virker mærkeligt at hverken de nye eller gamle virker?
Eller om der er nogen der har nogle forslag til hvad jeg kan gøre?
Og hvis der er nogen der har nogle forslag til nogle RAM som de ved der virker til mac, kunne det være rart :-)
Avatar billede Andershoegh Seniormester
14. maj 2014 - 18:29 #1