Avatar billede himmelfisk Nybegynder
11. maj 2014 - 10:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

MSI Z77A-GD65 - BIOS Bricked, næsten.

Efter jeg har fået sat computeren op tænker jeg at MSI Liveupdate 5 jo må være lige sagen. Så jeg trykker på Total installer hvor den henter og installerer alle de opdateringer den mener jeg har brug for.

Det resulterer så i at den BIOS den opdaterer, fra 10.7 til 10.11 gør at den hverken vil finde harddiske eller andet. Heldigvis kan jeg skifte mellem BIOS A-B på bundkortet.

Har læst på flere MSI forum at mange har samme fejl, og at man skal føre BIOS'en tilbage til 10.8 som er velfungerende.

Problemet er at når jeg prøver at gøre det via BIOS så genstarter computeren bare, som om den ikke vil lade mig gå en BIOS version bagud.

Der er vel ikke en herinde der har styr på hvordan jeg gør dette, fra BIOS der ikke virker, da jeg ikke vil begynde at rode med den der virker, i tilfælde af at jeg bricker hele bundkortet.

Mvh.
Avatar billede himmelfisk Nybegynder
12. maj 2014 - 14:07 #1
Slet ingen der har en idé til hvordan man kan føre BIOS versionen "tilbage"? :)
Avatar billede himmelfisk Nybegynder
13. maj 2014 - 16:31 #2
Til andre der har problemet med en bios fra MSI der ikke virker, så ligger der en masse opdaterede bios'er her til alle deres bundkort.

https://forum-en.msi.com/index.php?topic=163900.msg1200955#msg1200955

Mit virker ihvertfald nu, deres Bios flasher program er genialt.  :)
Avatar billede himmelfisk Nybegynder
13. maj 2014 - 16:31 #3
.
Avatar billede himmelfisk Nybegynder
13. maj 2014 - 16:31 #4
.