Avatar billede himmelfisk Nybegynder
10. maj 2014 - 19:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL Windows 8.1 installation

Nu har jeg lige købt en computer af en kammerat og den virkede perfekt da jrg kom hjem. Men nu ville jeg så formatere den og smide Windows 8.1 på, der lå Windows 7 på før.

Men nu melder den denne fejl efter installationen og vil ikke lade mig starte computeren op og siger installationen skal startes forfra, hvilket jeg har prøvet 5 gange nu.

En idé til hvad der kan være galt? - Den virkede jo før.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. maj 2014 - 19:27 #1
Et driverproblem måske, der gør den ikke vil boote kunne være et bud.

Men hvorfor opgradere til Windows 8 når der er en Windows 7 på den.
Windows 7 er jo et stabilt system der kommer opdateringer til i mange år endnu.
Avatar billede himmelfisk Nybegynder
10. maj 2014 - 19:32 #2
Jeg tog det trådløse netkort fra og voila. Nu prøver jeg at installere driveren inden jeg sætter det i igen. Men det var godt nok underligt den ikke kunne starte pga det. Den burde bare sige den ikke kan finde det vel?

Windows 8 er fordi jeg har en lovlig kode og hans Windows 7 var ikke :)
Avatar billede 220661 Ekspert
10. maj 2014 - 19:36 #4
Den har forsøgt at boote på noget netbaseret i stedet for harddisken. Så forstår jeg bedre hvorforat du opgraderer :-)
Avatar billede himmelfisk Nybegynder
10. maj 2014 - 19:51 #5
Det har den måske nok, men det er sjovt den havde jo fået installeret Windows, var bare den sidste fase hvor den konfigurerede mine enheder, men nu fungerer det ihvertfald, inklusive det trådløse.
Men tusind tak for hjælpen alligevel :)!
Avatar billede 220661 Ekspert
10. maj 2014 - 20:01 #6
Det er i orden :-)
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2014 - 12:32 #7
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL betyder, at 2 enheder prøver at starte op samtidig, men det kan de ikke. Fejlen er opstået ved, at de 2 enheder, ved en fejl, har fået tildelt den samme plads i den rækkefølge enhederne skal starte op på. Når det trådløse netkort fjernes, er der så ikke længere en konflikt, og computeren kan starte op.