Avatar billede dudu Nybegynder
10. maj 2014 - 16:35 Der er 3 kommentarer

Udvikling

har lige et spørgsmål om python :
er python et objekt orienteret  programmeringssprog ?? og kan men med python udvikle webapplikationer ??

hvis nogle kan sende et link hvor de beskriver hvad python og java , c++  er for noget , så vil det være godt :-)
Avatar billede Slater Ekspert
10. maj 2014 - 17:40 #1
Python har muligheden for objektorientering. Det eneste sprog, jeg kender, som gennemtvinget objektorientering er Java. Python kan, hvis man vil.

Og ja, du kan sagtens lave webapplikationer i det. Kig f.eks. på Django, der er et ret populært webframework til Python.
Avatar billede jakobdo Ekspert
10. maj 2014 - 20:32 #2
Django er "mega" nice...
Du får så meget foræret, det har dog et lidt hård indlæringskurve, men når du kommer over den, så er det så meget nemmere.

Hvis jeg dog bare var startet på Django i de gamle dage og ikke "spildt" så meget tid på php. :o)
Avatar billede j4k0b Nybegynder
01. august 2014 - 22:45 #3
Det afhænger af, hvad du mener med objektorienteret. Alt i Python er per definition objekter, men du er ikke tvunget til at opbygge noget som helst i klasser