Avatar billede helge.la Novice
10. maj 2014 - 08:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

c5

Hej
Er der nogen som ved hvordan man udligner debitor og kreditor samtidig med man bogfører.
Avatar billede glconsult Nybegynder
10. maj 2014 - 14:43 #1
Når du har indtastet kundens nr. i kassekladden, så taster du F5 (I nyere C5 versioner kan du ligeledes vælge knappen Udlign faktura).
I billedet der åbnes, vises de åbne poster på den aktuelle debitor. Afmærk dem der skal udlignes med F5.
Luk billedet igen med F3, og beløbet føres nu automatisk over i kladden, og du kan fortsætte dine indtastninger.
Mvh. Gitte Lützen
Avatar billede helge.la Novice
11. maj 2014 - 00:29 #2
Hej Gitte
Tak for svaret det med f5 var jeg godt klar over men f3 har jeg ikke brugt før.  Men når jeg taster en kreditnota ind har jeg hørt man skulle kunne udligne den med det samme, før man bogfører. Ved du om nan kan det.
Avatar billede danjo Novice
28. maj 2014 - 12:55 #3
Der er to måder at gøre det på.

1. Du vælger at kopiere en faktura fra DEBITOR - KARTOTEK - JOURNAL - ARKIV, hvor du så beder om at "Kopier ordre" og vende fortegnet. Når du fakturer den nye ordre, giver det en kreditnota, og det udligner den faktura du har kopieret.

2. Hvis du indtaster det i en kassekladde, skal du blot indtaste det fakturanummer du ønsker at udligne, i feltet "Modfaktura"

MVH
Dan Johansen
www.consona.dk