Avatar billede Tekol Juniormester
07. maj 2014 - 19:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Acer bærbar lukker automatisk ned

Hej alle

Jeg har en 2-års-gammel bærbar, der, i sidste mandag, er begyndt at lukke ned uden at komme med advarsler. Grunden til det er, at når man rører forsigtigt i den nederste venstre side af bærbaren, så lukker den ned. Men det sker kun, hvis bærbaren er nogenlunde varmt (Varm i at man surfer på nettet eller åbner One-note 2013).

Det er ikke en virus, for jeg har scannet computeren og endda genoprettet den i fabriksindstillinger.

Mine venner siger, at ledningerne i bærbaren er slidte og vil komme til at kortslutte bærbaren, når den bliver nogenlunde varm. Nu er jeg ikke sikker på, om der er ledninger i bærbaren, men det er muligt, at selve hardwaren er slidt.

Her kommer mine spørgsmåle.

Hvad er årsagen til, at bærbaren slukker, når man kommer til at skubbe bærbaren lidt, især når den bliver varm?

Hvor meget kommer det til at koste, hvis man sender den til reparationen?

Er det en bedre idé at købe en ny bærbar (3000 - 5000 kr.) i stedet for?

Tak, hvis I kan svare på nogle af mine spørgsmåle.
Avatar billede Little Helper Seniormester
07. maj 2014 - 20:31 #1
Som du beskriver det tyder det på at maskinen kortslutter når du trykker på kabinettet. At den gør det nemmere når den er varm og også godt kan når den er kold kan være af flere grunde. kabel isolering er blødere når det er varmt, varme giver bedre forbindelse og derfor kortslutter nemmere hvis det er det der sker etc. Men om det er det er svært at side uden at have kikket i den.
Set kan også bare være et "fladkabel" som ikke sidder helt i sin "slot" stik. eller et stik der sidder løst.

Evt. henvend dig hos en forretning der kan give dig et overslag på reparation for en timeløn. Så mister du måske 500 men omvendt kan det være de kan lave den for peanutz.

Om det kan betale sig at købe en anden, Jo kun hvis denne ikke kan laves for en god overkommelig pris. Skal den laves for nær samme eller samme beløb som en ny så kan det jo klart ikke svare sig.

Mit råd er at betale for et tilbud på en reparation. Og så tage den der fra hvad du gør.

Håber du kan bruge input.
Avatar billede Tekol Juniormester
09. maj 2014 - 14:05 #2
Hej kattefisk

Tusind tak for hjælpen. Jeg har besluttet mig at sende min bærbar til reparationen, hvor jeg kommer til at få tilbud på reparationen.

Hvordan giver man point ud?
Avatar billede Little Helper Seniormester
09. maj 2014 - 18:39 #3
Håber du får den til at virke igen.